A hidakról még egyszer
A legújabb vizsgálati jegyzőkönyvből kirajzolódik a legrosszabb állapotú szombathelyi hidak listája. E szerint a Szent István király utcai híd felújítása a legsürgetőbb. Már a 2018-ban készült vizsgálat is erre a megállapításra jutott: szakértők veszélyesnek, és egy éven belül felújítandónak ítélték az átkelőt. Akkor vezették be a 20 tonnás súlykorlátozást a szakaszon, további lépések azonban nem történtek.
– Mi a felülvizsgálatot ismételten elvégeztettük, amiből kiderült, hogy ennél a hídnál azonnal el kell rendelni a terveztetést, és közlekedéstechnikai eszközöket is be kell vetni a felújítás előtt. Nemény polgármester úr el is rendelte a terveztetést – számolt be kérdésünkre Horváth Soma alpolgármester.
A jegyzőkönyv szerint négy olyan híd van a városban, ami leginkább felújításra szorul: a szentkirályi mellett a Bartók Béla körúti, a Kodály és a Váci utcákat összekötő, valamint a Markusovszky utcai híd. Az elmúlt években keveset költött hídfelújításra a város, ez meglátszik az állapotukon - mondta el az alpolgármester.
– Ezzel játszani veszélyes dolog. Üzenem azoknak, akik ebből politikát akarnak csinálni, hogy gondolkodjanak el, mert itt az emberek biztonságáról van szó. Mi pedig ezt tartjuk elsődlegesnek – mondta el Horváth Soma.
A 2021-es hídvizsgálati jegyzőkönyv teljes kiértékelése még folyik, azt a szeptemberi közgyűlés tárgyalja majd. A városvezetés szerdán 12 óra előtt elküldte a levelet a Belügyminisztériumnak, amelyben kérik, hogy a szentkirályi híd, valamint a Paragvári, a Nádasdy, a Magyar László és a Dozmat utcák felújítására fordíthassák a nemrég megítélt kormányzati támogatást.
kzs
Fotó: Savaria Fórum / Nagy Jácint
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.