A megyében és Szombathelyen felkészültek a hóeltakarításra
December végén 8 autó csúszott meg a Csaba utcai felüljárón. Délután öt előtt a sűrű köd hirtelen fagyott a burkolatra, ami jégpályává változott. Ahol nincs alátöltés, az úttest szabadon, a levegőben van, ott mindig lefagy. Ez okozta, hogy a felüljáró neuralgikus pont lett. A meredek útszakaszon már a páralecsapódás is veszélyt jelent. A SZOVA munkatársai folyamatosan figyelik az előrejelzéseket, és inkább előre sóznak, hogy kiküszöböljék a baleseteket.
A telephelyen öt ilyen gépjármű áll készenlétben, tartályukba 5-6 m3 só vagy érdesítő anyag fér, és kisebb multikarok is várják a következő bevetést. A tél most kezdi megmutatni igazi arcát. A szerdai hóesés előtt és közben az összes gép dolgozott a város síkosságmentesítésén. A hótolókra azonban eddig még nem volt szükség.
Jusits Bálint, a SZOVA Zrt. hulladékgazdálkodási igazgatója az SZTV érdeklődésére elmondta, hogy folyamatosan nézik az időjárás-változást, és az előrejelzéseket, hogy fel tudjanak készülni a helyzetekre, és amennyiben szükséges a beavatkozás, egy órán belül meg tudják kezdeni a város területén a beavatkozást. Ez azt jelenti, hogy 4 nagy és 4 kisebb járművel tudják végezni a sózást, mindegy, hogy sóval vagy érdesítő anyaggal.
A városban eddig több mint 300 tonnát használtak fel, a megye közúthálózatán is hasonló mennyiséget szórtak ki az utakra.
Böröcz Miklós, a Magyar Közút megyei igazgatója hozzátette, Vasban 1575 km úthálózat tartozik hozzájuk, emellett 37 km kerékpárút, aminek az üzemeltetését pár éve a Magyar Közút végzi. Gyakorlatilag ezen a héten jelentkező minimális hó feladatot nem adott, tehát a felületi síkosságmentesítés elegendő volt.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.