A Rumi út-körgyűrű kereszteződés hullámai: ismét javítja a Közút, de át kellene építeni a pályaszerkezetet
A közösségi médiából azok is értesülhettek a visszatérő jelenségről, akik személyesen nem tapasztalták meg, hogy ismét csak zötyögve lehet áthaladni a csomóponton. A tavaly lerakott burkolat a nyári hőségig bírta a terhelést, azzal együtt, hogy a Közút a megyei pártlap kérdésére azt írta, hogy "a lokális javítás elvégzése során mind az anyaghasználatban, mind az alkalmazott javítási technológiában az Útügyi Műszaki Előírások szerint jártunk el." Az útkezelő arról is beszámolt, hogy a végleges megoldást " csak a teljes csomópont aszfalt pályaszerkezetének beton burkolatra történő átépítése jelenthetné", azonban az ilyen jellegű átfogó beruházáshoz plusz forrásokra lenne van szükség.
A Magyar Közút egyébként az alábbi választ küldte a napilapnak:
A 86-os főút és a Szombathely Rumi út csomópontjának burkolata a nehézteherjármű-forgalom és a nyári időszakban tapasztalt tartós hőhullámok együttes hatására ismételten deformálódott annak ellenére, hogy a 2021 őszén történt lokális javítás elvégzése során mind az anyaghasználatban, mind az alkalmazott javítási technológiában az Útügyi Műszaki Előírások szerint jártunk el. A kigyűrődések megszüntetését várhatóan október közepéig elvégezzük. A klímaváltozási folyamatokat, valamint a csomópont jelentős nehézteherjármű forgalmát figyelembe véve tartós, végleges megoldást csak a teljes csomópont aszfalt pályaszerkezetének beton burkolatra történő átépítése jelenthetné. Az ehhez hasonló átfogó beruházások csak plusz források bevonásával valósulhatnak meg, azon dolgozunk, hogy ezek fedezete a későbbiekben a rendelkezésünkre álljon, addig is az üzemeltetési és karbantartási munkáink keretében mindent megteszünk, hogy a közlekedők biztonsággal használhassák ezt a csomópontot is. |
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.