Amíg Lázár János a Fanta narancstartalma miatt háborog, kiolvad alólunk a MÁV
Beleállt a Coca-Colába Lázár János, a Fanta hazai narancstartalma akasztotta ki, ami alig fele csak a mediterrán országokban forgalomba hozott ilyen üdítőkének (ami tényleg szomorú egyébként), más lapra tartozik, hogy az építésügyi és közlekedési miniszter nem felelős az ital összetevőkért, a közlekedésért viszont annál inkább.
Nem csak a narancs, a pontos érkezés is kevés
Az RTL Klub kérte ki a Lázár által felügyelt MÁV-tól, hogyan teljesítettek a vonatok a nyári hőhullám eddigi szakszában. Július 5. és 15. között több mint 35 ezer járat indult el, ezek több mint 70 százaléka pontosan vagy 6 percnél kisebb késéssel közlekedett, írta a MÁV kommunikációs igazgatósága.
Ugyanakkor késésből is volt bőven, a 10 nap alatt a 35 ezer járat 30 százaléka késett, ez azt jelenti, hogy 10 500 esetben nem értek pontosan célba az utasok. A MÁV adatai alapján a vonatok 1,6 százaléka elmaradt vagy pótolták busszal. Ez a 35 ezres járatszámmal számolva 560 vonatot jelent, ebből 73 esetben lehetett buszozni, 487 vonat pedig egyszerűen kimaradt. „Minden esetben arra törekszünk, hogy a pótlás légkondicionált autóbuszokkal történjen meg. Ennek megfelelően a hőségriadó eddigi 12 napja alatt is mindig klímás autóbusszal pótoltuk a vasúti járatokat” – közölte a társaság.
Pótlásra legtöbbször a jármű szolgálatképtelensége miatt volt szükség, de felsővezetéki és biztosítóberendezési hiba is hátráltatta a vasúti közlekedést. Azt is írták, hogy a huzamos idejű magas hőhatás nem kíméli a többnyire túlkoros vasúti járműveket és berendezéseket sem, amik ilyenkor könnyebben és gyakrabban meghibásodhatnak.
Felkészületlenül érte a MÁV-ot a balatoni szezon
Mindeközben a Közlekedő Tömegre hivatkozva a 444.hu arról számolt be, hogy felkészületlenül érte a MÁV-ot a balatoni szezon és a vele járó járműigény.
A nyár elején ugyanis a MÁV 398 darab, klímás vagy légjavítóval felszerelt IC minőségű kocsijából 72 darab (18%) üzemképtelen volt. Az egyesület szerint emiatt a balatoni vonatokban közlekedő IC-kocsikat a kelet-magyarországi vonatokból pótolják, tovább nehezítve a vasúti szolgáltatásfejlesztés által amúgy is elhanyagolt Alföldön vonattal közlekedők életét. A szegedi IC-k mellett a Békés IC-k közül az utóbbi napokban minden másodikban egyáltalán nem közlekedett klimatizált vagy légjavított InterCity minőségű kocsi.
A lap kereste a MÁV-ot, hogy miért volt ennyi IC kocsi üzemképtelen a nyár elején, de még nem kaptak választ.
Fotó: illusztráció/hvg.hu
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.