Augusztusban rekordot döntött a MÁV, soha nem késtek még ennyit a vonatok
Mint olvasható: Ismét negatív rekordot döntött a MÁV, a magyar InterCity-k mindössze 32,8%-a volt pontos, ilyen rossz értéket soha nem rögzítettek még, mióta vezetnek menetrendszerűségi statisztikát a magyar vasúton – írja Facebook-oldalán Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár.
„Végtelenül szomorú ezt a leépülést látni. A miniszterelnök azt mondta a vasút problémáiról szóló kérdésre válaszolva szombaton, hogy érdemes összehasonlítani, mi volt Lázár János előtt és Lázár János után, mert akkor megkapjuk a munkájának a bizonyítványát – nos, ha nem a kozmetikázott és mesterségesen felfújt utasszámokat, hanem az elmúlt évek késési adatait hasonlítjuk össze, akkor vajon milyen bizonyítványt kap a közlekedési miniszter?” – teszi fel a kérdést Vitézy.
A közlekedési szakember szerint a jelentős késések Lázár János építési és közlekedési miniszter hibás döntéseinek köszönhetőek. Lázár ugyanis „egytől egyig lemondott minden vasúti járműbeszerzést, leállította a pályafelújításokat és fejlesztéseket, a kivont források és bezuhant bevételek miatt elszaporodtak a pályahibák, a központosított beszerzések nyomán darabjaira hullott MÁV karbantartás miatt sűrűsödnek a járműhibák, az alkatrészhiány miatt egyre több a tartósan félreállított, de amúgy jó állapotú IC-kocsi, motorvonat” – sorolja a hibás döntéseket Vitézy.
Vitézy elismeri, hogy a magyar vasút állapota korábban sem volt kifogástalan, de az évek óta tartó negatív tendencia mára már nagyon látványos lett. Mint írja, néhány év alatt 70% fölötti értékekről zuhant a pontosság 32,8%-ra, ez ma Európa legrosszabb ilyen értéke — nem Ausztriát hagytuk le e téren, hanem Romániát."
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.