Ausztriában a tervek szerint meghosszabbítják a távoktatást
Az Oktatási Minisztérium adatai szerint a tanulóknak 14,2 százaléka veszi igénybe jelenleg az iskolai felügyeletet amellett, hogy a tanulók távoktatásban tanulnak. Az iskolák nyitásával azonban a mobilitás is jelentősen növekedne, főleg a tömegközlekedésben. A koronavírus új változata 50-70 százalékkal fertőzőbb - és Ausztriában is terjed. Úgy tűnik, hogy a kormány ezúttal nem akar kockáztatni.
Angliában bezárták az iskolákat a vírusmutáció miatt
A hírek szerint az új mutáció állítólag gyorsan elterjedt a brit iskolákban, az általános iskolák és középiskolák visszatértek a távoktatáshoz. A probléma nem az, hogy az iskolák nem biztonságosak gyermekek számára, hanem, hogy gócként szolgálhatnak a fertőzéshez. A britek ezért február közepéig zárlatot rendeltek el, s a folytatás is bizonytalan.
Német sajtójelentések szerint kedden Angela Merkel kancellár egy megbeszélésen arról beszélt, hogy az új mutánsok felbukkanása a fertőzések számának robbanásszerű növekedéséhez is vezethet. Úgy vélte, ha nem sikerül feltartóztatni a brit mutáns terjedését, húsvétig akár tízszeresére növekedhet a fertőzések száma. A kancellár nem tartja kizártnak, hogy akár húsvétig is meghosszabbíthatják a korlátozásokat.
Tárgyalnak a normál oktatás részleteiről
Úgy tűnik, hogy Ausztriában sem lesz hosszú távon normális az élet, főként az oktatás területén. A félévi szünet február 1-jén kezdődik (Bécs, Alsó-Ausztria), és február 21-ig tart (Felső-Ausztria, Stájerország) - de a kormányzati körök szerint még ezután is távoli az az időpont, amikor visszatérhetnek a normál órákhoz. Az iskolák újranyitásának részleteiről még tárgyalnak, a tesztek alkalmazása mellett a regionális szabályozás is szóba jöhet.
A hallgatókon is egyre nagyobb a nyomás. A középiskolás diákok március óta a 167 napból csak 78-ban jártak be az intézményekbe. Alexandra Bosek diákképviselő reméli, hogy legalább a végzős osztályok tanulói valamivel korábban visszatérhetnek. Véleménye szerint nagyon megterhelő ilyen sokáig távoktatásban tanulni. A motiváció és a tanulás öröme csökken, miközben nő a nyomás, különösen az érettségizők között.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.