Az önkormányzat munkatársai tárcsázzák az oltásra várókat
Telefonon egyeztetnek a páciensekkel a Városháza munkatársai. Napok óta a hivatalból hívják azokat, akik aktuálisan szerepelnek a listán. Azok kaphatnak oltást, akiknek a nevét megkapják a háziorvosok. Az oltandók tényleges névsorát ezekből állítják össze a praxisokban, aztán azt megküldik a kiértesítést végzőknek. 86-an dolgoznak a Városházán azon, hogy a háziorvosoktól átvegyék az adminisztrációs terhek egy részét. Kell is ennyi ember a hatékony munkához - mondja Károlyi Ákos jegyző, aki maga is vállalt ilyen feladatot.
“Nagyjából 100 embert értesítünk ki az általuk kialakított menetrend szerint egy délelőtt. Tehát gyorsan, hatékonyan, legkésőbb 24 órán belül mindenkihez eljut az információ, hogy mikor és hol veheti fel az oltást. Az egyéni tapasztalatok pedig azok, hogy a polgárok várják ezt a hívást, egyébként a telefonokat szinte elsőre fel is veszik, 90%-ban biztos. Ha nem, akkor a hivatal egyébként egy SMS-t is küld, hogy mi ügyben kerestük, adott esetben ismeretlen számról, és minden esetben visszahívnak miket az állampolgárok, tehát várják az értesítésről szóló hívást és nagyon köszönik a hivatal munkatársainak, hogy ezt a segítséget egyébként a háziorvosoknak megadják” - fejtette ki.
Engedély híján üresen állnak a város által létrehozott oltópontok, így a vakcinázást jelenleg az orvosi rendelőkben, illetve az állami oltópontokon végzik. A kormányzat az oltással kapcsolatos összes adminisztrációt a háziorvosokra bízta, akik a megnövekedett betegszám miatt így is túlterheltek. A legtöbb praxisba olyan sok beteg telefonál, hogy sokszor fel sem tudják venni a telefont. Van ahol a receptekkel kapcsolatos kéréseket már emailben vagy a rendelőhöz kitett ládákba várják. A város ezért praxisonként két városházi dolgozót jelölt ki, hogy az oltásszervezéssel kapcsolatos adminisztrációs terheket csökkentsék.
Az alpolgármester elmondta, hogy mivel az oltópontok nem tudták elkezdeni a működésüket, ezért az orvosokkal közösen úgy döntöttek, hogy akkor legalább az adminisztratív részben segítenek, így a pénteki naptól mennek a telefonálások. Folyamatosan, ahogy kapják a listákat. Eddig jók a tapasztalatok. Hozzáfűzte még, hogy az emberek hálásak érte, az orvosoknak pedig nyilvánvalóan nagy segítség és öröm.
Azt kérik a regisztráltaktól, hogy az ismeretlen számról érkező hívásokat is vegyék fel, hiszen nem a megszokott vonalakon telefonálnak az önkormányzat dolgozói. Szakmai kérdésekben viszont továbbra is a háziorvost kell megkeresni.
“Alapvetően itt az a kérdés, hogy kéri-e a vakcinát, nem kéri, tud-e menni, jó-e az időpont. Amennyiben szakmai kérdés felmerül, abban nyilván nem az önkormányzati dolgozó - aki a kiértesítést végzi - nem az a kompetens. Őt visszairányítjuk a kezelőorvosához, hiszen ő ismeri a kórtörténetet, az előzményeket, illetve az adott pacienst, ezt akkor velük meg tudják beszélni. De azt gondolom, ez így is nagy segítség, hiszen a kiértesítések az, amik elviszik az időnek a nagy részét” – folyatatta az alpolgármester.
A rendszert eleve úgy alakították ki, hogy a legnagyobb terhelés mellett, később a tömeges oltásoknál is jól fog tudni működni - tette még hozzá dr. László Győző.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.