Az ünnepek alatt is lecsapnak a telefonos csalók
Mint írják, az ünnepek közeledtével ismét megjelent az a trükkös elkövetési módszer, amelynek lényege, hogy a csalók – valamely pénzintézet nevében – folyamatban lévő banki tranzakció ellenőrzésének ürügyével, telefonon keresztül lépnek kapcsolatba a kiszemelt áldozatukkal. Arra hivatkoznak, hogy a szükséges banki adatok, valamint bankkártyaadatok birtokában, illetve az általuk meghatározott alkalmazás letöltését követően, le tudják állítani a nem kívánt utalást.
A karácsonyi felkészülés időszakában is fontos az óvatosság, kellő odafigyeléssel ezek a jogsértések is megelőzhetők:
- Ne tévessze meg, ha banki tranzakció ellenőrzésére, letiltására hivatkozva keresik! Szakítsa meg a vonalat és hívja bankjának központi telefonszámát!
- Fontos tudni, hogy a pénzintézetek telefonon keresztül, e-mailben, sms-ben sosem kérnek az internetbanki bejelentkezéshez és az azonosításhoz szükséges jelszót, illetve PIN-kódot!
- Legyen körültekintő, kezelje bizalmasan banki adatait!
- Telefonos kérésre soha ne módosítsa banki limitbeállítását!
- Az sms-ben kapott kódot ne adja meg senkinek!
- A számítógépére, illetve a telefonjára idegen személy kérésére ne telepítsen semmilyen alkalmazást!
Amennyiben adatai mégis adathalász csalók kezébe kerültek, haladéktalanul jelezze azt pénzintézetének és értesítse a Rendőrséget a 112-es segélyhívó számon!
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.