Videó: Baleset vonta el a Citroen vezetőjének figyelmét és Renault elé kanyarodott, ami Skodának csapódott Borgátánál
Mint írják: Első ránézésre nehezen lehet megállapítani, hogyan történt a baleset a 84-es főúton, a borgátai elágazónál. Videónkban először elmondjuk a hivatalos közleményt, utána pedig az általunk megtudott részleteket.
Így nézőink is láthatják, hogy mennyi részlet árnyalhat egy-egy eseményt.
-Két személyautó és egy festéshez szükséges kellékeket szállító kisteherautó volt érintett abban a balesetben, amely a 84-es főúton történt Borgáta közelében. A sárvári hivatásos, a köcski és az egyházashetyei önkéntes tűzoltók áramtalanították a járműveket, illetve megszüntették a forgalmi akadályt – tájékoztatott a Vas Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság sajtószóvivője. A rendőrségi közleményben ez a baleset csak egy szám az anyagi káros balesetek között, külön nem említik.
Számunkra viszont több okból is említésre méltó ez az eset és az sem gyakori, hogy egy baleset okozója a kamera elé áll és elismeri, hogy nagyot hibázott.
Egy árokba hajtó autóval kezdődött...
Egy ismeretlen típusú, magyar rendszámú kombi gépkocsi haladt kacsázva a 84-es főúton Sárvár irányába. Az autót utolérő Skoda vezetője nem merte megelőzni, mert félt attól, hogy előzés közben ütköznek. A segélyhívó tárcsázása előtt azonban a kombi vezetője valóra váltotta a vele kapcsolatos egyéb félelmeket, a borgátai elágazónál a menetirány szerinti jobb oldalon átrobogott a kereszteződésen, majd az autó orral az árokfalnak ütközött.
A Skoda vezetője azonnal megállt a 84-es főút szélére húzódva, kitette az elakadásjelzőjét és szaladt a kormányra borult sofőrhöz. Az ittasnak tűnő férfi annyit mondott, hogy kicsit nehezen vette be a kanyart, majd egy nagy csattanás következett, nem sokkal később pedig egy másik, miután egy összetört elejű, a főúton sodródó Renault az oldalával az árokpartra lökte a segítő férfi Skodáját.
Az elsőként árokba hajtó férfire józanítólag hatott az eseménysor. Indított, kitolatott az árokból és elporzott, miközben a segítségére siető férfi a fejét fogta és ismét sietett segíteni a két roncsban ülőnek. Megjegyezzük: a helyszínről elhajtó autó vezetőjének fogalma sem lehetett arról, hogy megsérült-e valaki, de nyilvánvalóan volt takargatni valója.
A második balesetet okozó férfi minden károsulttól bocsánatot kért és nevét, arcát vállalva elmondta, hogy mi történt. Ez videónkban meghallgatható.
A Citroen vezetője munkából tartott hazafelé és a figyelmét elvonta a baleset, emiatt figyelmetlenül kezdte meg a balra kanyarodást a 84-es főúton. Egy szemből érkező Renault elé került, amivel ütközött. A vétlen sofőr autója ezután nekicsapódott a Skodának. Személyi sérülés nem történt.
A balesetet okozó férfi még elmondta azt is, hogy egy éve elveszítette a testvérét és nagyon örül annak, hogy senkit nem ölt meg a figyelmetlenségével, mert azzal a tudattal biztosan nem tudna együtt élni.
A Renault-t vezető nővel a kutyája utazott, egyikőjük sem sérült meg, de az eb nagyon megijedt. A sofőr a beszélgetésünk után azt mondta, hogy vesz kutyahámot, vagy csatos övet, amivel a kutyát is be lehet kötni, hiszen egy hasonló balesetnél a kitört ablakon keresztül könnyen kiugorhat ijedtében az állat és rémülten elszaladhat. Ha azt pl. a 84-es főúton teszi, akkor minimális a túlélési esélye. (Pár éve pont a 84-es főúton találtunk meg egy reszkető, baleseti helyszínről elszaladt kutyát, amit vissza tudtunk vinni a 8-as főúton történt baleset helyszínére, ahol visszaadtuk a kutya gazdájának a nagypapájának.) Mi is erre bíztatjuk nézőinket, hogy kössék be az autóban utazó ebeket az állat és saját biztonságuk érdekében.
Videónk az eb megtalálásáról:
(Fotó: Tánczos Mihály)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.