Barcelonában sem borult a papírforma, Lewis Hamilton nyerte a Spanyol Nagydíjat
Ahogy várható volt, a tegnapi időmérő edzésen is taroltak a Mercedesek, és könnyedén szerezték meg az első két rajtkockát. Mögülük a Red Bull-os Max Verstappen rajtolhatott, míg a két nagydíjat koronavírus miatt kihagyni kényszerülő Sergio Perez az előkelő negyedik helyet szerezte meg a szombati napon.
A rajt felemásra sikeredett a Mercedeseknél: Lewis Hamilton gond nélkül jött el a mezőnytől, Valtteri Bottas azonban beragadt, és Verstappen, valamint Lance Stroll is meg tudta előzni a finnt. Bottas nem sokkal később vissza tudta előzni Strollt, és megkezdte a felzárkózást az élen a gumigondok miatt lassabb tempót diktáló Hamiltonra, s az emiatt rossz helyzetbe kerülő Red Bullra. A címvédő aztán a 11. körtől feljebb kapcsolt, s folyamatosan futotta a lila szektorokat, előnye így rövidesen már az 5 másodpercet is meghaladta.
Verstappennek nem is tetszett a helyzet, többször is panaszkodott az abroncsokra a rádión, az RB16-oson ugyanis nem igazán működtek a piros jelzésű Pirellik. A holland végül a 22. körig tudta elhúzni az első etapját, ekkor már majd' 9 szekundum volt a hátránya. A Red Bull-os közepes keveréket kapott, s sikerült a harmadik pozícióban visszatérnie a nyomvonalra. Sokáig viszont nem kellett ebben a pozícióban elidőznie, hiszen a Mercedes a következő körben egyszerre hívta ki a versenyzőit, így gyorsan visszaállt az első hármas sorrendje.
A közepes azonban némileg jobban működtek a „vörös bikáknál", míg az „ezüstnyilaknál" megjelent a Silverstone-ban tapasztalt hólyagosodás. Hamilton előnye csökkent is az élen, ám a holland nem tudott igazán közel kerülni a W11-eshez, nem úgy, mint a sötét felhők, melyek riogatóan haladtak a Circuit de Catalunya felé.
A Ferrari a 36. körben jelentette is, hogy számításai szerint a 50. kör után akár nagyobb eső is várható, nem sokkal később azonban nem várt ok miatt került a középpontba a 38. körben, ugyanis Charles Leclerc autója motorprobláma miatt megadta magát. A monacói utána vissza tudott ugyan menni a boxba, a versenye véget ért.
Verstappen végül a közepes keverékű gumikon sem tudott tovább kint maradni a Mercedeseknél, a holland a 42. körben állt ki, és kapott közepes gumikat, miközben Hamilton az élen a leggyorsabb köröket kezdte jegyezni, s nem tűnt úgy, hogy bármi gond lenne a gumikkal. A 49. körben nem is a brit, hanem Bottas érkezett előbb a Mercedesek közül a második cserére, a finn Verstappennel ellentétben nem a sárga, hanem a piros oldalfalú abroncsokon térhetett vissza a pályára.
Hamilton tehát csapattársánál is tovább várt, s mivel elmondása szerint jól működött a közepes, ezért rádión jelezte, hogy lágy helyett ő inkább ezzel a keverékkel szeretné befejezni a futamot. A brit az 51. körben cserélt, s állt vissza az élre nagyjából 11 másodperces előnnyel, amelyet folyamatosan tovább növelt.
Még ugyanabban a körben érkezett a hír, hogy a sportfelügyelők vizsgálják Sergio Pérezt, aki figyelmen kívül hagyta a kék zászlókat, majd nem sokkal később a tizenkettedik Danyiil Kvjatot is ugyanebből az okból kifolyólag kezdték vizsgálni, végül mindkét versenyző 5 másodperces időbüntetést kapott az eset miatt. A mexikói mögött ráadásul nem sokkal lemaradva érkezett Vettel, aki egy kiállással próbálkozott.
A német azonban hamarosan időt kezdett veszíteni, így először Stroll, majd Sainz is el tudott menni mellette, s úgy tűnt, az utolsó körökben további pozíciókat veszíthet. A németnek viszont sikerült megtartania a helyét, amit részben Alexander Albonnak is köszönhetett, aki az első és a második kerékcserék sorát is megnyitotta, s rossz tempója nyomán feltartotta a Ferrarira érkező vonatot, így nem történt változás a sorrendben, mint ahogyan az időjárásban sem.
A várt eső ugyanis nem következett be, s a melegben Hamilton kiváló tempót diktálva 3 körrel a vége előtt már 20 másodperccel vezetett Verstappen előtt. A hollandra viszont Bottas nem tudott közeledni, így csapata az utolsó előtti körben a bokszba hívta, s új közepeseken küldte vissza a pályára, hogy bebiztosíthassa a leggyorsabb körért járó egy pontot. Ez sikerült is a finnek, 1:18.183-nál állította meg a stoppert.
Hamilton pontosan emiatt a gyors kör miatt nem teljesített végül tökéletes hétvégét, de ezt talán nem is bánja, hiszen majd' 25 másodperces előnnyel szelte át elsőként a célvonalat. A brit Spanyolországban az 5., míg pályafutása a 88. sikerét szerezte meg, amivel 37 pontra növelte az előnyét a második helyen befutó Verstappen előtt az egyéni összetettben. Harmadikként tehát Bottas zárt, akinek hátránya már 33 pont csapattársa mögött. A finn mögött Sergio Perez érkezett be, ám büntetése nyomán márkatársa, Stroll örökölte meg a negyedik pozíciót. A hatodik Sainz lett, majd Vettel, Albon, Gasly és Norris egészítette ki a pontszerzők sorát.
A sorozat két hét múlva folytatódik Spa-ban, a Belga Nagydíjjal.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.