Bekerülhetnek a Modern Városok Programba a szombathelyi parkolási projektek
Gyopáros Alpár mellett Hende Csaba országgyűlési képviselő, dr. Puskás Tivadar polgármester és dr. Balázsy Péter polgármester-jelölt várta a sajtót a Berszenyi téren. A kormánybiztos a programban elmondta, 269 projektet valósítanak meg mintegy 4000 milliárd forint értékben országszerte, ennek fele út- és vasútfejlesztés. 1500 milliárdból 60 projekt valósult meg eddig, a források kétharmada hazai, egyharmada pedig uniós.
Szombathely jól áll, tette hozzá a kormánybiztos, a városnak 46 milliárd forint jut , 11-et már átutaltak, ebből valósult meg a Szent Márton Program több eleme és a dozmati víztározó is. Három közlekedéssel kapcsolatos fejlesztés tervezési fázisban van: a Szombathely és Kőszeg közötti 2x2 sávos út, a déli elkerülő valamint Szombathely és Egyházasrádóc közötti gyorsforgalmi út, illetve az északkeleti elkerülő. Gyopáros Alpár megnyugtatásképpen kiemelte, ezek a projektek megvalósulnak.
A Balázsy Péterrel folytatott egyeztetésen szóba került, hogy a város komoly parkolási gondokkal küzd, így parkolóház, mélygarázs építésére lenne szükség. Ezek a forrását is a Modern Városok Program keretei között szándékozunk megtalálni, mondta Gyopáros Alpár. Hamarosan megkezdődik a Vásárcsarnok felújítása, amire megvan a fedezet, a piac környékének rendezésére szintén a programból remél támogatást a város.
A kormánybiztos elmondta, Balázsy Péterrel szinte félszavakból megértik egymást, így reméli, hogy a választások után olyan emberrel tudják folytatni a Puskás Tivadar polgármesterrel megkezdett munkát, aki képes a városra és annak fejlesztésére koncentrálni. Az ellenzéki városvezetőkkel nem ez a helyzet, jelentette ki Gyopáros Alpár, hozzátéve, őszintén szurkol a Fidesz polgármesterjelöltjének.
A parkolás kérdése már előkerült a kampányban, itt olvashatja el írásunkat.
Borítókép: balról Hende Csaba, Gyopáros Alpár, Balázsy Péter és Puskás Tivadar
Fotó: Nagy Jácint
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.