Csúcsidőszak van a gumiszerelő műhelyekben
Megérkeztek a hajnali mínuszok – az enyhe fagyban rend szerint így indul az autósok számára a reggel már két napja. Érdemes indulás előtt a jégtől és a párától megszabadítani a szélvédőt, a megfelelő látási viszonyok érdekében, a gépkocsit pedig fel kell készíteni a téli út- és időjárási viszonyokra. Az autósok többsége október és december között cseréli le nyárigumi garnitúráját télire. Van olyan szombathelyi műhely, ahol naponta 60-70 autó is megfordul ilyenkor.
Horváth Tibor, a Magma Auto Kft. ügyvezetője elmondta, hogy csúcsidőszakról beszélünk, teljes mértékben megy a gumi-átszerelési időszak. November 1-je egy fordulópont az osztrák kötődésű ügyfelek miatt, nagy részük már lecseréltette a gumit, de ettől függetlenül még nagyon sok ügyfelük van hátra.
Ausztriában november 1. és április 15. között a személyautók és a 3 és fél tonna alatti gépjárművek részére mind a négy keréken kötelező a téligumi használata, de a megfelelő jelzéssel ellátott négyévszakos gumiabroncsokat is elfogadják a hatóságok. Az osztrák rendőrök baleset esetén akár 5000 eurós bírságot is kiszabhatnak az elégtelen gumik miatt.
Idehaza ugyan nem kötelező téli abroncsot használni, de 7 fok alatti hőmérséklet esetén már mindenképpen javasolt, hiszen télies útviszonyok mellett jobban tapad, ezért biztonságosabb.
Horváth Tibor hozzátette, téli gumiabroncsok esetében 4 mm alatt már mindenképpen javasolt a csere. Ilyenkor már csak nyárinak minősül, mert már nincs meg a megfelelő profilmélység. 1,6 mm-ig még szabályos az abroncs, de már télinek nem minősíthető. Tehát a 4 mm vagy az alatt mindenképpen cserére szorul, felette nyilván még használható.
A gumicsere mellett 10-15 ezer km-enként érdemes a futóművet is ellenőriztetni. A futómű beállítása hozzájárul az alkatrészek – így a kerekek – hosszabb élettartamához is.
Forrás: SZTV
Fotó: archív/Nagy Jácint
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.