Élelmiszermentő kampány: ha lejárt, akkor se dobja ki!
A kampányra a termékjelölések tisztázása miatt van szükség, számos termék ugyanis a minőségmegőrzési idő után is biztonsággal fogyasztható.
A Nébih programjának legfrissebb útmutatója ismerteti, hogy melyik élelmiszertípus körülbelül meddig hasznosítható, az Auchan áruházak vásárlói pedig matricákat kapnak, amellyel otthon megjelölhetik a közeli lejáratú termékeket. A kezdeményezéssel arra akarják a fogyasztókat ösztönözni, hogy nézzék át az otthoni készleteiket, hogy azokból minél kevesebb kerüljön a szemetesbe.
A közlemény szerint a felvilágosítás azért is indokolt, mert adományként is hozzájuthat valaki minőségmegőrzési időn túli élelmiszerekhez. A belföldi háztartások közben évente majdnem 250 ezer tonna élelmiszert pazarolnak el, ennek összértéke csaknem 380 milliárd forint - olvasható az Auchan Még jó! kampányának honlapján.
Az oldalon ismertetik azt is, hogy például a tojás a minőségmegőrzési idő után két héttel, a konzervek pedig akár egy év múlva is fogyaszthatók, ha a csomagolásuk sértetlen, a tárolásuk és a szállításuk megfelelt az előírásoknak, gyanús elváltozást pedig nem mutatnak. (MTI)
Illusztráció: pixabay.com
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.