km/óra
  2025.03.12., szerda  •  Gergely napja
Elhunyt Bényi Ildikó, az Önök kérték! műsorvezetője

Elhunyt Bényi Ildikó, az Önök kérték! műsorvezetője

Hosszan tartó, méltósággal viselt betegség után kedden elhunyt Bényi Ildikó. A népszerű Wacha Imre-díjas televíziós műsorvezető, a Magyar Vöröskereszt humanitárius jószolgálati nagykövete 55 éves volt. Bényi Ildikót a közmédia saját halottjának tekinti.

Nem sokkal február 26-án betöltött 55. születésnapja után március 11-én elhunyt Bényi Ildikó, a közmédia műsorvezetője, tudatta a család az MTVA-val. A közkedvelt rádiós- és televíziós műsorvezető 1970-ben született Szikszón, magyar nyelv és irodalom terén végzett tanulmányait követően 1993-ban a Magyar Rádió bemondói-műsorvezetői, majd 1995-ben a Magyar Televízió műsorvezetői-riporteri tanfolyamának elvégzésével párhuzamosan indult szakmai pályafutása.

1997-ben az ő műsorvezetésével tért vissza a képernyőre a megújult Önök kérték! című emblematikus kívánságműsor. Azóta teljesítette töretlen lelkesedéssel a kívánságokat, hogy az örökzöld és mai slágerekkel, ikonikus kabarérészletekkel, nótákkal vagy éppen prózai művekkel örömet szerezhessen a nézőknek.

A közönségkedvenc Bényi Ildikót több más műsorban láthatták, hallhatták. 1993 és 1995 között a Szülőföldünk című műsort vezette a Magyar Rádióban, de háziasszonya volt öt és fél éven át a mai SzerencseSzombat elődjének számító Lottóshow-nak.

Magas színvonalú szakmai munkáját több neves díjjal is elismerték, 2001-ben Aphelandra-díjat kapott szép magyar nyelvhasználatát és példaképül szolgáló humanizmusát elismerve. A közmédia által, a példaértékű munka és a közszolgálatért végzett tevékenység elismeréseként alapított szakmai díjak közül 2021-ben vehette át a szép és helyes magyar nyelvhasználatért járó elismerést, a Wacha Imre-díjat.

Bényi Ildikó életében fontos volt, hogy közéleti szerepvállalását jó ügy támogatására is fordítsa, 2006 óta volt a Magyar Vöröskereszt humanitárius jószolgálati követe, munkásságát 2009-ben Vöröskeresztes Tevékenységért Arany fokozatú kitüntetéssel ismerték el. 2009-től rendszeresen, évente kétszer szervezte a közmédia véradó napjait, amelynek köszönhetően a vállalat 2015-ben a Véradóbarát Munkahely címet is elnyerte.

2010-ben az ’56-os Hűség a Hazához Érdemkereszt kitüntetést vehette át, az elismerést a rendszerváltozás óta tanúsított erkölcsi tisztaságáért, abból fakadó tiszteletet érdemlő magatartásáért, cselekedeteiért kapta.

Bényi Ildikóról a közmédia ma délután, a 13.45-kor kezdődő Családi kör adásában, majd a március 13-ai 15.30-as, március 14-én 14.55-kor kezdődő Önök kérték! című műsoraiban emlékezik meg.

 

(MTI)

Fotó: MTI/Cseke Csilla

Savaria Fórum 34. évfolyam 7. szám - 2025.03.10.
Savaria Fórum 34. évfolyam 7. szám - 2025.03.10.
tematikus oldalak
legfrissebbek
Viharos széllel érkezik a csütörtök
Egy újabb ciklon jön zivatarral, kiadós csapadékkal, nagy széllel, olvasható az Időkép előrejelzésében.
Érmekkel tértek haza a kick-box versenyzők a világkupáról
Március 5-e és 9-e között rendezték meg az olaszországi Jesoloban az Italian Kickboxing World Cup 2025-öt. A rendezvényen 46 ország, 384 csapat, 1956 versenyzője összesen 3085 nevezést adott le. A Controll Se 6 versenyzővel vágott neki és szerzett 7 érmet, olvasható a Controll SE közleményében.
Lángok csaptak ki egy csepregi ház kéményéből
Két tűzesethez kaptak riasztást a Vas vármegyei tűzoltók tegnap, olvasható a vasi katasztrófavédők honlapján.
Mintegy 40 ezer adagnyi kábítószert foglaltak le a rendőrök Zalában
Mintegy 15 millió forint értékű, nagyjából 40 ezer adag kábítószert foglaltak le és három terjesztőt is elfogtak a rendőrök Zalában - közölte a vármegyei rendőr-főkapitányság szerdán a police.hu oldalon.
A magyar tinédzserek szerint félelmetes a TikTok-algoritmus pontossága
Sok gyermek már 8-10 évesen elkezd tiktokozni, pedig a platformra elvileg csak 13 éven felüliek regisztrálhatnak – mutat rá a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) friss, a hazai TikTok-felhasználók szokásait vizsgáló tanulmánya. A mintegy ezer, 18-49 éves felnőtt online, reprezentatív kérdőíves felmérésén, valamint 10-17 éves fiatalok fókuszcsoportos vizsgálatán alapuló kutatás arra is rámutat, hogy a felhasználók más felületekhez képest a TikTokon kevésbé érzik zavarónak a reklámokat.