Elképesztő fordulatok után Pierre Gasly nyerte a Forma 1-es olasz nagydíjat
Hihetetlenül fordulatos versenyt hozott a 71. Olasz Nagydíj, holott a futam feléig nem úgy tűnt, hogy különösen emlékezetesre sikeredne, hacsak nem azért, mert Valtteri Bottas elrontotta a rajtot, és a második helyről a hatodikra esett vissza, így a szokásos egy helyett rögtön két dobogós helyért ment a versengés. Kettőért, merthogy Lewis Hamilton érinthetetlen volt, és a start pillanatától fogva szép fokozatosan nyúlt el a mezőnytől. A versenyből elsőként Sebastian Vettel esett ki, miután elfogyott a fékje a célegyenes végén, s a menekülő úton egymás után törte össze a hungarocell táblákat, majd a kör végén a garázsba hajtott, s feladta a futamot.
Csapattársa, a 13. helyen haladó monacoi Charles Leclerc volt az első, aki megkezdte a bokszkiállásokat, s tulajdonképpen egészen jól is jött ki a dologból, bár sokat nem profitált belőle. Történt ugyanis, hogy néhány körrel később Kevin Magnussen Haasa megállt, s a bokszutca bejárata előtti megnyitásnál parkolta le, a szervezők pedig beküldték a biztonsági autót. Antonio Giovinazzi és Lewis Hamilton gyorsan ki is jöttek kereket cserélni, ám ekkor már lezárták a bokszutcát, így nem mehettek volna szervizelni, s ezért később mindketten 10 másodperces stop&go büntetést kaptak – de, míg letölthették, sok minden történt.
Először is, miután Magnussen autóját elvitték, kijött a mezőny gumicserére, így Leclerc előrekeveredett a 6. helyre, majd a biztonsági autó távozása után gyorsan átugrotta a két Alfa Romeót, ám sokáig nem élvezhette a 4. helyet. A kör végén ugyanis a Parabolica-kanyarnál kitört az autója hátulja, s hatalmas tempóval a gumifalba vágódott, ami miatt előbb visszatért a biztonsági autó, majd a 27. körben piros zászlóval megszakították a futamot. A piros zászlónak Lance Stroll lett a legnagyobb nyertese, aki a második helyen volt, ám kerékcsere nélkül állt, viszont piros zászlós megszakításnál lehet gumit cserélni. Ekkor érkezett a hír Hamilton és Giovinazzi büntetéséről, amit az állórajtos újraindítást követően kellett letölteniük.
Amikor pedig az újraindítás után a vb-pontversenyt vezető Hamilton kiment a büntetését letölteni, a rajtnál Strollt megelőző Pierre Gasly került az élre. A francia versenyző lett ezzel a 173. olyan F1-es versenyző, aki pályafutása során vezetni tudott egy versenyen. Az újraindulás után néhány körrel egyébként a futamon példás összeomlást bemutató Red Bull istálló pilótája Max Verstappen is kiállt, ezzel ő lett a negyedik, akinek idő előtt fejeződött be az Olasz Nagydíj
Az élen Gasly kényelmes négy-öt másodperces előnyre tett szerint Sainzcal szemben, aki nem sokkal az új rajt után előzte meg a tapadást vesztő Strollt. A büntetése letöltése után a mezőny végére visszaeső Hamilton hihetetlen tempóban kezdte meg a felzárkózást, s a 8. helyig vissza tudott jönni. Csapattársa Bottas egész versenyen a hatodik hely körül szenvedett, míg az élen Gaslyra az utolsó körökre egészen felzárkózott Sainz, és elképesztően izgalmas hajrá vette kezdetét. Végül azonban nem történt helycsere, így az AlphaTaurit vezető Pierre Gasly lett az F1 történetének 109. futamgyőztese, a mclarenes Carlos Sainz előtt, harmadiknak a Racing Pointtal Lance Stroll futott be.
A versenyzőkre jövő héten szintén olasz futam, méghozzá a Toszkán Nagydíj vár.
Borítókép: Scuderia AlphaTauri
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.