Elkészült a 87-es főút Kőszeg és az országhatár közötti szakasza
Hende Csaba úgy fogalmazott: a több mint 1,5 milliárd forintból megvalósult, közel két kilométer hosszúságú útszakasz a 87-es főút új szakaszaként egy új határátlépési pontot hoz létre Magyarország és Ausztria között, folytatása pedig osztrák oldalon Rattersdorfot megkerülve közvetlen összeköttetést biztosít a B61-es úttal, amely az S31-es úttal kapcsolódva megkönnyíti az ausztriai és az európai gyorsforgalmi úthálózat elérését.
Hozzátette: az M87-es autóút építésének előkészítése "gőzerővel" folyik, és szintén előkészítés alatt áll a Szombathelyet északkeleti irányban elkerülő út megépítése, amely az M86-os autóút, az M87-es út és a 89-es utat fogja összekötni, elvezetve a bucsi és a kőszegi határátkelőhely felől érkező és az oda irányuló forgalmat.
Hende Csaba szerint az új útszakasz egyfajta "belépő pontja" annak az egyelőre még hosszabb távú tervekben szereplő - megvalósítása akár több évtizedet igényel - keleti és déli irányú M9-es fő közlekedési útvonalnak, amely egészen Debrecenig vezet és amely összeköttetésben állhat majd az egyszer szintén megépülő észak-erdélyi autópályával, illetve Szegeden keresztül a Balkán irányába is megnyitja az utat.
Ágh Péter a sajtótájékoztatón felsorolta a Kőszeget és térségét érintő, jelenleg is kivitelezés alatt álló vagy hamarosan megkezdődő fejlesztéseket, megemlítve a Kőszeg és Szombathely közötti vasútvonal korszerűsítését, a kőszegi egyházi ingatlanok 6 milliárd forintos kormányzati támogatással tervezett felújítását, a város belterületi útjainak 3 milliárd forintot igénylő felújítását, illetve kerékpárutak építését.
Básthy Béla polgármester úgy fogalmazott: a határon átvezető új út erősíti a kapcsolatokat és az egymás iránti nyitottságot az osztrák szomszédokkal és mindkét országnak előnyére szolgál, megépülése pedig az egykori "vasfüggöny" helyén önmagáért beszél.
Az új útszakasz és határátkelési pont megnyitásával egyidőben a régi határátkelőhelyet ideiglenesen lezárták, ugyanakkor az új nyomvonal mentén magyar oldalon a munkálatok tovább folytatódnak, ezért a szakaszon sebességkorlátozást vezetnek be és a koronavírus-járvány miatt a vészhelyzet időszaka alatt a rendőrség határellenőrzést is végez - írta az MTI-hez csütörtökön eljuttatott közleményében a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Tájékoztatásuk szerint Kőszeg és Rőtfalva között a magyar oldalon 825 méter hosszú szakaszon épült meg az út, amelyből 625 méter új nyomvonalon készült el, a fennmaradó 200 méteren a meglévő 87-es főút régi szakaszát újították fel. Hozzátették: 2021. június 30-ig az útépítést végző kivitelezőnek még ki kell építenie egy új útcsatlakozást a régi kőszegi határátkelő felé vezető úthoz, illetve be kell fejeznie a vízelvezető rendszer kiépítését. (MTI)
Fotó: Németh Richárd
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.