Elkészült a MÁV éves riportja: tavaly hét évet késtek a vonatok
A közlemény szerint elkészült a MÁV-csoport éves riportja, amely a 2024-es év közlekedési közszolgáltatásokra vonatkozó adatait és azok összefüggéseit mutatja be.
A MÁV azt írta, 2024-ben a magyar vonatok menetideje körülbelül 95,5 millió perc volt, ami több mint 181 évnek felel meg.
Erre jutott mintegy 3,6 millió percnyi (6,9 év) késés, ami a teljes menetidőhöz viszonyítva 3,8 százalékos arány.
Ez ugyan elmarad a világjárvány utáni években rögzített számoktól, a vármegye- és országbérletek bevezetése, majd a tarifareform hatására azonban 2024-ben már jóval többen és jóval többet utaztak a MÁV-csoporttal, mint korábban, ami nagyobb igénybevételt jelent az egyre inkább elöregedő pályahálózatnak és járműállománynak is – közölték.
Emlékeztettek arra, hogy az idei nyártól pénzvisszatérítés jár majd a 20 percet meghaladó késés után: ilyen mértékű késésben az összes vonat nagyjából hat százaléka volt érintett.
Kitértek arra, hogy az új tarifarendszer hatására nőtt az elszállított csoportok – például kiránduló osztályok – száma is: csak a regisztrált csoportok száma megközelítette a 29 ezret.
A közlemény szerint a HÉV-ek pontossága 2024-ben is kiemelkedő volt: 99,6 százalék, ami világviszonylatban is a legpontosabb szolgáltatások közé emeli az elővárosi vasutat.
Tavaly a MÁV-csoport több mint 12 millió autóbusza közlekedett, ugyancsak magas, 97,7 százalékos pontossággal – tájékoztattak.
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebook-oldalán azt írta, fontosnak tartja, hogy a valós adatokat mindenki számára elérhetőek legyenek, ezért döntöttek úgy, hogy havonta elkészítik és nyilvánosságra hozzák a közszolgáltatásaik menetrendszerűségi adatait. A havi riportok segítségével készítették el az éves riportot – tette hozzá.
Az éves riport a MÁV-csoport honlapján olvasható.
Fotó: Nagy Jácint
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.