Eltörli a MÁV a pótjegyeket, júliustól már Intercityn is használható lesz az országbérlet
További újdonság, hogy az átalakítás következtében a vonatok mindegyikén érvényes lesz az országbérlet, de csak másodosztályon, míg a vármegyebérlet továbbra sem lesz használható helyjegyköteles vonatokon. A július elsejétől életbe lépő új díjszabási rend szerint az eddigi IC-pótjegyek megszűnnek, a funkciójukat pedig egységes árazású helyjegyek veszik át, amelyek megváltásával immár országbérlettel is utazhatunk az IC-vonatokon – derül ki a MÁV közleményéből.
Az IC helyjegyek elővételben július 1-től 650 forintba, az utazás napján megváltva pedig 990 forintba kerülnek majd, míg a nem IC, de helyjegyköteles vonatokon a helyjegy egységesen 300 forint lesz. További újdonság, hogy az átalakítás következtében a vonatok mindegyikén érvényes lesz az országbérlet, de csak másodosztályon, míg a vármegyebérlet továbbra sem lesz használható helyjegyköteles vonatokon.
Változik továbbá a prémium (1+) osztályra szóló helyjegyek ára is, ez július 1-től egységesen 1990 forintra módosul. Szintén módosul a kilométeralapú menetjegyek díjszabása. Július 1-jétől 10 kilométer távolságig 400 Ft, 10,1-15 km között 450 Ft, 15,1-20 km között 500 Ft, 20,1-25 km között 550 Ft, 25,1-30 km között 600 Ft lesz a teljes árú, egy útra szóló menetjegyek ára a helyközi közlekedésben a MÁV-START, a Volánbusz, a MÁV-HÉV és a GYSEV járatain egyaránt.
Változik az az automatákból és a digitális felületeken (interneten vagy a MÁV applikációból) vásárolt MÁV-START és GYSEV menetjegyekre járó kedvezmények mértéke is: az automaták esetében a kedvezmény megszűnik, a digitális felületeken keresztül váltott jegyek esetében pedig a mértéke 5 százalék lesz ezentúl. Ugyancsak fontos újdonság, hogy július 1-jétől a vármegye- és országbérleteket Zalaegerszegen már a helyi közösségi közlekedésben, a Volánbusz által üzemeltetett városi buszjáratokon is elfogadják. Ezzel a zalai megyeszékhely lesz az első település hazánkban, ahol megvalósul a teljes tarifaközösség – írja a vasúttársaság.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.