Erősen fékezett a Citroen vezetője a sárgánál - bv-s Ford ütközött a hátuljának
A tudósítás szerint: "Személyi sérülés nélküli közlekedési baleset történt a szombathelyi Semmelweis Ignác utcában. A vasútállomás felől tartott a belváros irányába a büntetés-végrehajtás Ford kisbusza, amikor a Vörösmarty Mihály utca kereszteződése előtt egy Citroen személygépkocsi vezetője erősen fékezett, amikor sárgára váltott előtte a közlekedési jelzőlámpa.
A Ford vezetője is a fékbe taposott, de már későn, a kisbusz már kis sebességgel belehajtott a személyautóba. A legnagyobb látható rongálódást a kisbusz kidudorodó márkajelzése okozta, ami behorpasztotta a csomagtérajtót. A Fordot vezető középkorú férfi elismerte a felelősségét a balesetért.
A személyautót vezető asszony elmondta, hogy nemrégiben vásárolta a Citroent, aminek érezhetően erősebb a fékje, mint az előző autójáé. Ezért úgy gondolta, hogy még meg tud állni a jelzőlámpa előtt. Ez sikerült is neki, azonban a kisbusz már nem tudott megállni.
Bár a balesetért egyértelműen a Ford vezetője a hibás a nem megfelelő követési távolság miatt, azonban mi azt javasoljuk olvasóinknak, hogy ha úgy vált előttük sárgára a közlekedési jelzőlámpa, vagy pirosra a fénysorompó, hogy csak erős-, vagy vészfékezéssel tudnának megállni, akkor inkább ne fékezzenek, főleg akkor, ha nem tudják, hogy érkezik-e mögöttük másik jármű. (Kérjük, hogy a friss regisztrációs trollok kíméljenek meg minket attól, hogy ötvenszer leírják, miszerint mi "bűncselekményre biztatunk", vagy áldozathibáztatást végzünk, amikor ilyen tanácsokat adunk, de valószínűleg néhánnyal több olyan esetet láttunk, amikor egy sofőr váratlanul erősen fékezett egy kamion, vagy busz előtt. Eláruljuk, nem mindegyik esetben úszták meg sérülés nélkül a kisebb járműben utazók.)
(Fotó: Tánczos Mihály)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.