Folyamatos a haderő átcsoportosítása a NATO hadgyakorlatára
A közlemény szerint Szalay-Bobrovniczky Kristóf elmondta: az Adaptive Hussars 23 a drasztikusan romló biztonsági helyzetben lehetőséget teremt a magyar haderő ütőképességének erősítésére, egyúttal megmutatja, hogy Magyarország megbízható tagja a szövetségnek.
A Székesfehérváron felállított NATO parancsnokság, valamint a Magyarországon települt NATO harccsoport hazánk kiemelt szerepét bizonyítja a keleti szárny vonatkozásában; védelmi kiadásaink pedig már jóval a vállalt határidő előtt elérték a GDP két százalékát – tette hozzá.
Ismertetésük szerint a következő napokban elsősorban Újmajorba indulnak katonai konvojok többek között Tatáról, Debrecenből, Hódmezővásárhelyről és Kaposvárról, de érkeznek járműoszlopok Pápára, Hajdúhadházra és Tiszaroffra is, igénybe véve a fő-, illetve mellékútvonalakat.
Közölték, a forgalomban résztvevők láthatnak tréleren AN-2 naszádokat, PTSZ úszó szállító járműveket, valamint „saját lábon" közlekedő BTR-80 harcjárműveket is a korábban megszokott katonai személy-, teher-, illetve speciális (logisztikai) gépjárművek mellett.
A katonai járműforgalom leginkább az M0-ás, az M3-as és az M7-es autópályákat, valamint a 7-es és a 8-as főutakat érinti, de vasárnap a levegőben láthatnak ZLIN repülőgépeket és Airbus helikoptereket is, amelyek Szolnokról Pápára települnek át.
Közölték azt is, hogy a Magyar Honvédség a vonatkozó jogszabályokat betartva, törekszik arra, hogy az állampolgárok nyugalmát a lehető legkisebb mértékben zavarja, ugyanakkor kéri a járművezetőket, hogy a közlekedési szabályok betartásával és kellő óvatossággal közelítsék meg a katonai technikai eszközöket, mivel azok mérete és sebessége, valamint a konvojok hossza és haladásának módja eltér a mindennapi közúti közlekedésben megszokottól.
A HM közleményében megköszönte a lakosság megértését és türelmét.
Fotó:illusztráció/Pixabay
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.