Forgalmas utcák, új piac és villamosközlekedés: közmeghallgatás volt a szombathelyi városházán
Zajossá vált a Jáki út?
Az önkormányzati képviselők teljes létszámban jelentek meg a szerdai közmeghallgatáson, melyen elsőként egy hölgy állt a mikrofonhoz, hogy a Jáki út megnövekedett forgalmáról tegyen panaszt. A Szent Quirin utca megnyitása óta több autó, busz, nehézjárművek is terhelik a Jáki utat, ami manapság éjjel is zajos: lakó-pihenő övezetté kellene nyilvánítani, és elterelni róla a buszjáratot, mondta.
Ágh Ernő hallgatja a panaszt
A hölgy sérelmezte, hogy Ágh Ernő, a körzet képviselője szóban támogatását fejezte ki, míg a meghallgatáson azt állította, még nem foglalt állást az ügyben. Abban megegyeztek, hogy igyekeznek megoldást találni a problémára. Dr. Nemény András elmondta, a buszközlekedést évnente felülvizsgálják, ha kell, módosítják, de egy utca közlekedését nem lehet elszigetelten, csupán a város egészét tekintve megtervezni – a szakmai kérdések figyelembevételével.
A Farkas Károly utca állapotairól is esett szó
A Farkas Károly utca anomáliái
A második felszólaló a Farkas Károly utcából érkezett: a járdák hiányáról, elviselhetetlen forgalomról számolt be, valamint sebesség- és súlykorlátozást, és az utca két oldalán Várakozni tilos! tábla kihelyezését javasolta. Horváth Gábor képviselő hozzászólt a témához: szerinte a helyi lakosok nem értenek teljesen egyet ezekben a törekvésekben, nagy részük például elutasítja az utca két oldalán a Várakozni tilos! tábla kihelyezését. Ő egyedül a sebesség- és a súlykorlátozás bevezetését tudja támogatni, az ügyre a januári bizottsági ülésen visszatérnek, ígérte.
Horváth Gábor reagált a felvetésekre
A Farkas Károly utcai felszólalóhoz egy hölgy is csatlakozott a körzetből: elmondta, körbejárták az utcákat, a vállalkozók egy részével is beszéltek, a lakosok minden kompromisszumot támogatnak. Saját képviselőjével nem akar vitatkozni, csak azt szeretnék, ha változna a helyzet.
A belvárostól a Jáki úti temetőig sorjáztak az észrevételek
Veszélyes bokrok, beláthatatlan zebrák
A következő polgár a belvárosból érkezett: hosszú listával, mely lista egy része a veszélyes, növényzet által beláthatatlan zebrákat, másik része a hiányzó lámpatesteket tartalmazta. A polgármester közbevetett kérdésére, miszerint jelezte-e a problémáit a körzet képviselőjének, azt mondta, fogalma sincs, ki az. Dr. Takátsné dr. Tenki Mária lépett mikrofonhoz, régi ismerősként, üdvözölve a felszólalót, ami általános derültséget váltott ki a teremben. A körzet képviselője elmondta, fogadóórákon várja a polgárok ilyen természetű bejelentéseit, és a növényzet ügyében is gyakran egyeztet Izer Gáborral, a Szompark vezetőjével.
Kiderült, a felszólaló ismeri dr. Takátsné dr.Tenki Máriát - a képviselő a fogadóórájára invitálta a hölgyet
A belvárosi hölgy ezután azt állította, hogy a Jáki úti temető állapota "méltatlan a városhoz", ezen a ponton dr. Nemény András felhívta a figyelmet egyrészt a beszéd egyre terjengősebb voltára és arra, hogy a mai helyzetben Szombathelyen vannak kardinálisabb megoldandó problémák, mint a temetőé.
Az "elavult piac" és a villamosközlekedés is szóba került
Jobb helyre a vásárcsarnokot, csilingeljen a villamos
A helyzet tovább fokozódott, mikor egy felszólaló úriember azt kifogásolta, hogy a Jáki úti temető női WC-jében "a város szégyene" felirat még nem lett lemeszelve. Nagyobb tervekkel is előállt: a piac korszerűtlen, "kinőtte a város", állította a nemrég felújított vásárcsarnokról, s annak új helyét a Magellán Center helyén határozta meg. Mindezt a villamosközlekedés beindításával tenné megközelíthetőbbé – merjünk nagyot álmodni.
A közmeghallgatás egyik derűs pillanata
A polgármester felhívta a figyelmet, hogy a javaslatok messze esnek a realitástól: felújították a vásárcsarnokot, a Magellán Center magántulajdonban van, villamosközlekedés pedig milliárdost tételeket jelentene – jelenleg az a cél, hogy a Blaguss buszjáratai tegyék könnyebbé a városi tömegközlekedést.
Tp
Fotó: Bonyhádi Zoltán
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.