A gamer tábor fő célja: megszerettetni a kibervilágot
Világszerte az egyik legdinamikusabban fejlődő sportszakággá nőtte ki magát az elektronikus sport, amely hazánkban is hamar népszerű lett. Az első úttörők egyike az eSport Szombathely volt: Halmos Máté irányításával meghatározó szerepet tölt be az egyesület, és már szép versenyeredményeket is elkönyvelhet. Tavaly nyitották meg saját közösségi terüket, amely megannyi házibajnokság után most nyári tábornak is otthont ad három héten keresztül.
Halmos Máté, az eSport Szombathely elnöke elmondta, hogy a táborukban közösséget szeretnének építeni, a fiatalok számára minden nap különleges eseményeket és előadásokat szerveznek. Minden nap vannak versenyek, s mindig egy picit igyekeznek szélesíteni a látószögüket a gaminggel kapcsolatban.
A VR-szemüveg mellett szimulátorok, asztali és konzol gépek is rendelkezésére állnak. A résztvevő gyerekek igényeihez alkalmazkodva állították össze a kínálatot, a szervezők szeretnék bemutatni az e-sport színes világát, játékos formában. A programban versenyek, különböző előadások és eszközismertetők is szerepelnek.
Tóth László szervező hozzáfűzte, jelenleg két csapatra osztották a táborozókat. Egész héten csapatversenyek is vannak és külön-külön egyéni pontszámokat is adnak. Ezeket úgy tudják megszerezni a táborozók, hogy minden nap húznak egy kis cetlit, amin különböző feladatok vannak. Ha ezeket megcsinálják, akkor pontokat kapnak, ezeket egész héten lehet gyűjteni, majd a hétvégén a legjobb egyéni produkciót és csapatversenyt is díjazzák. A győztes csapat is kap majd egy ajándékot.
A sportág népszerűségét jól mutatja, hogy az idén debütáló tábor közel negyven fővel zajlik. Az eSport Szombathely nem titkolt szándéka, hogy néhány táborozó idővel akár igazolt versenyzője legyen az egyesületnek.
Forrás: SZTV
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.