Gőzerővel dolgoznak, hogy a tantermeken kívül is haladjanak a tananyaggal
Gőzerővel dolgoztak a Horváth Boldizsár Közgazdasági és Informatikai Szakgimnázium tanárai kedden még az iskolában azon, hogy szerdától otthonról tudjanak tanítani. Az oktatási felületet a teljes tanári kar aktiválta, hogy indulhassanak az online tanórák.
Hollósi András nevelési igazgatóhelyettes a technikai lépéseket magyarázta, kit, hogyan tud felvenni a csoportba, s amikor már mindenki a virtuális tanteremben van, akkor hogyan kezdik el a feladatokat.
A pedagógusoknak és a diákoknak is alkalmazkodniuk kell a megváltozott helyzethez, miszerint nem folyhat már oktatás a tanintézményekben.
Sági József igazgató hangsúlyozta, hogy nagy változáson megy keresztül a mindennapos oktatás, szerinte ebben a közel egy hónapban digitális léptékben 5 évet léphetnek előre. A helyzet rákényszeríti őket, de ez minden tanárból a legjobbat hozza elő, nagyon pozitív a pedagógusok hozzáállása.
A Brenner János Általános iskolában is üresek a tantermek. Az intézmény tanárai választották ki azt az alkalmazást, amelynek segítségével folyik a digitális oktatás.
Iványiné Nagy Kinga könyvtáros-tanár elmondta, hogy a tanterem alkalmazást használják iskolai szinten, ez egy könnyen kezelhető felület. Arra kérték a kollegákat, hogy mindenki csatlakozzon föl az alkalmazásra, hozza létre az úgynevezett osztály digitális tantermét, és ebbe vegye fel tantárgyankét, kurzusonként a különböző tanárokat, illetve ezekhez a kurzusokhoz a tanulókat.
Englert Zsolt igazgató hozzátette, hogy 740 diákjuk van. Van több osztály, amelyben már ezekkel a módszerekkel dolgoznak, dolgoztak. Most az a cél, hogy minden egyes tanulót elérhessenek, ezt elsősorban a digitális naplón keresztül, a Moza naplóban tudják megtenni.
Az online felületen keresztül tartják a kapcsolatot a diákokkal, itt küldik a feladatokat, és az értékelés is itt történik. A tanulók és pedagógusok fegyelmezetten és rugalmasan kezelik a kialakult helyzetet - mondja az iskola igazgatója.
Abban az esetben, ha a koronavírus-járvány miatti veszélyhelyzet huzamosan fennmarad, az érettségi vizsgákat érintő rendelkezés is születik. A pedagógusok véleménye szerint az erre történő felkészítés ebben a munkarendben is eredményes lehet, és a vizsgák megszervezése is megoldható.
Fotó: Nagy Jácint
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.