Hamarosan megkezdődhet az M1-es autópálya bővítése
A beruházás legújabb fejleményeiről az Autószektor számolt be a Győr-Moson-Sopron Megyei Kereskedelmi és Iparkamara tájékoztatása alapján.
A projekt során az M1-es autópálya 80 kilométeres szakaszát, az M0-s körgyűrűtől Győr felé, kétszer három sávosra bővítik, kiegészítve oldalanként egy-egy intelligens leállósávval (ITS). Ezeket a sávokat a forgalmi helyzet függvényében – például balesetek, csúcsforgalom vagy munkálatok idején – nyitják meg. A bővítés nyolc fejlesztési szakaszban zajlik, hogy a kivitelezés teljes időtartama alatt biztosítsák a 2x2 sávos forgalmat, valamint az elérhető mentési útvonalakat és pihenőhelyeket.
A munkálatok az M0-ás autóút térségében kezdődtek, és két fő tevékenységre összpontosítanak. Az egyik az autópálya felett vagy alatt átívelő hidak átépítése, amely időigényes, hiszen új szerkezetek kialakítását és alátámasztását igényli. A másik a közművek áthelyezése és az útalapok előkészítése, amelyet az ideiglenes sávok kialakítása követ, hogy a forgalmat ezekre lehessen terelni. A végleges aszfaltrétegek sávról sávra kerülnek majd a helyükre, miután a régi burkolatot és elválasztósávot eltávolították.
A projekt tartalmazza az M100-as gyorsforgalmi út csomópontjának kiépítését is, amely a tervezett Esztergom-M1 összeköttetés részét képezi. Bár az M100 megépítése még csak terv, a hozzá kapcsolódó csomópontot már most kialakítják, hogy a későbbi munkálatok gördülékenyen haladhassanak.
A teljes bővítés befejezését 2029. augusztus 31-re tervezik, az M0 és Bicske közötti szakasz átadása pedig várhatóan egy évvel korábban, 2028. augusztus végére valósulhat meg. A beruházás költségeiről a kamarai közlemény nem tartalmaz részleteket, de „óriási léptékű projektként” hivatkozik rá. Az MKIF vezérigazgatója, Németh Tamás hangsúlyozta, hogy igyekeznek minimalizálni az építkezés okozta kellemetlenségeket, de a hidak környékén elkerülhetetlenek lesznek a forgalomterelések és lezárások.
Fotó: Inforádió
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.