Hamilton nyert Imolában, zsinórban hetedszer bajnok a Mercedes
A szombati időmérő edzésen nem született meglepetés, a Mercedes ezúttal is kibérelte az első sort, méghozzá Bottas-Hamilton sorrendben. A harmadik rajtkockát Max Verstappen szerezte meg, míg mögüle Pierre Gasly rajtolhatott. A franciánál és az AlphaTaurinál azonban nem volt minden zökkenőmentes a rajtot megelőzősen, ugyanis a Honda szerelőinek hozzá kellett nyúlniuk az erőforráshoz a felvezető kör előtt. Nagyobb gond viszont valószínűleg nem volt, ugyanis Gasly végül gond nélkül el tudott rajtolni Imolában.
Ami a startot illetti, Bottas könnyedén tudott eljönni, Hamilton azonban kissé beragadt. Verstappen emiatt fel tduott jönni a második pozícióba, míg Hamiltonnak Daniel Ricciardóval kellett csatáznia, hogy legalább a harmadik helyet megtartsa. Az első körökben azonban az első hármas máris kellett elhúznia – a negyedik körre Bottas már több mint hat másodperccel haladt Ricciardo előtt. A kilencedik körben az ötödik helyen autózó Gaslynak szóltak a csapatrádión, hogy a motor kímélése végett térjen vissza a bokszutcába, mert fel kell adniuk a versenyt. Ezzel a francia lett a futam első kiesője. Néhány körrel később kifejezetten forgalmas lett a bokszutca, ugyanis lassan mindenki teljesítette a kerékcseréjét.
Az élmezőnyből elsőként Verstappen állt ki a 19. körben, amivel a Red Bullnál megpróbálták az elévágást. Bár ez nem sikerült, miután Bottas is teljesítette a kerékcseréjét, adódott egy újabb lehetőség Verstappen előtt. A kiállás után ugyanis a holland nagyon közel került Bottashoz, akit értesítették a csapatrádión, hogy megsérült a padlólemeze. Verstappen körökig nem tudta így sem megelőzni Bottast, Hamilton azonban ezzel és Esteban Ocon kiesésével sokat nyert. A francia a 29. körben húzódott le a pálya szélére, miután gondja akadt a Renault-ja kuplungjával, rövid időre pedig virtuális biztonsági autós korlátozás lépett érvénybe. Ezalatt Hamilton teljesítette a maga kerékcseréjét, amit követően az első helyet is meg tudta tartani.
A címvédő ezután folyamatosan növelte az előnyét az élen, ráadásul Bottas a sérült Mercedesszel feltartotta Verstappent, aki a finn kisebb hibái ellenére sem tudta maga mögé utasítani Bottast. A 40. körben az addig erős versenyt teljesítő Vettel is kiállt friss gumikért, a Ferrarinál azonban elrontották a kerékcserét, amivel a német sok időt és pozíciót veszített. A 43. körben Bottas ismét elfékezte, s Verstappen számára végre sikerült az előzés. A hajrában azonban jött a dráma a Red Bullnál – Verstappen technikai hiba kövezteében kapott defektet, és kiesett. A pályára kellett küldeni a biztonsági autót, a korlátozás alatt azonban George Russell csapta a falnak a Williamsét.
A pályára rengeteg törmelék került, így a mezőny végül hét kört töltött a safety car mögött autózva. Az újraindításkor Hamilton maradt az élen Bottas és Ricciardo előtt, hátrébb azonban Alexander Albon forgott meg, amikor Sergio Pérezzel csatázott. A thaiföldi versenyző több pozíciót veszített, nagyobb változás azonban már nem történt a helyezéseket tekintve a leintésig. Hamilton nyert Bottas és Ricciardo előtt, a Mercedes újabb kettős győzelme pedig az istálló hetedik vb-címét jelenti zsinórban. Pontszerző helyen végzett még Kvjat, Leclerc, Pérez, Sainz, Norris, Räikkönen és Giovinazzi.
A folytatás két hét múlva következik, méghozzá a Török Nagydíjjal, ahol Hamiltonnak a szezon során először lesz lehetősége megszerezni hetedik világbajnoki címét.
Fotó: AFP
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.