Hihetetlen izgalmak után, defektes gumival nyerte Hamilton a Brit Nagydíjat Silverstone-ban
A brit hatszoros világbajnok a tegnapi időmérő edzésen a papírformának megfelelően megszerezte a pole-pozíciót, a második rajtkockából pedig csapattársa, Valtteri Bottas rajtolhatott. A koronavírusos Sergio Perez helyére beugró Nico Hulkenberg számára rémálomszerűen alakult a visszatérés, ugyanis a rajt előtt megadta magát a Racing Point, így a német pilóta el sem tudott rajtolni.
A rajt során simán eljött a mezőny: az élről induló Lewis Hamilton kiválóan rajtolt, és nagyon hamar közel 3 másodperces előnyre tett szert csapattársa, Valtteri Bottas előtt, akit a harmadik helyről induló Max Vertsattepen követett Charles Leclerc előtt. Az első kör végén aztán jött az első baleset: Alexander Albon az utolsó kanyarban a gumifalba küldte Kevin Magnussent, s míg a Haas dán pilótája feladni kényszerült, a Red Bull thaiföldi versenyzője folytatni tudta – a baleset miatt beküldött biztonsági autó mögötti körözést.
A hatodik körben véget ért a biztonsági autós periódus, és a repülőrajt után a két Mercedes változatlan sorban meglépett a többiektől, majd jött Verstappen, őt pedig Charles Leclerc követte, aki mögött a középmezőny: Sainz, Ricciardo, Norris, Stroll, Ocon és Vettel csatáztak a pontszerző helyekért.
A 11. körben aztán újra jött a biztonsági autó, defektje miatt Danyiil Kvjat törte össze csúnyán az Alpha Tauriját, majd a komplett mezőny ki is száguldott kemény keverékű friss gumikért, kivéve Romain Grosjeant, aki közepes keverékén az újabb újraindításkor, a 19. körben már az ötödik helyen találta magát.
Miközben az élen a Hamilton, Bottas, Verstappen hármas ebben a sorrendben harmadszor is ellépett a mezőnytől – és egymástól is biztonságos távolságra autózott –, a középmezőnyben a két McLaren megelőzte Ricciardót: előbb Sainz lépett fel hatodiknak, majd Norris lett a hetedik. A verseny féltávjához közeledve aztán a spanyol Grosjean kárára feljött ötödiknek – ekkor bemutatott védekezéséért a franciát fekete-fehér zászlóval figyelmeztették szabálytalan védekezésért –, majd Norris is elment mellette.
Miközben a mezőnyben a közepes keverékű abroncsokon kísérletező Grosjean kiválóan tartotta magát a 7. helyen, az élen a két Mercedes felváltva autózta a leggyorsabb köröket – Hamilton előnye 1.5-2 másodperc között ingadozott, bő 9 másodperc volt Verstappen és közel 21 másodperc Leclerc előtt. Ami a másik Ferrarit, Sebastian Vettelt illeti, 20 körrel a vége előtt keményen üldözte a 10. helyen haladó Ocont - azaz, az utolsó pontszerző helyet szerette volna megcsípni a német.
Ezt végül 15 körrel a vége előtt annak köszönhetően csípte el, hogy Grosjean kijött friss abroncsokért, ezúttal keményeket kapott a francia, egyben visszaesett az utolsó, 17. helyre. Vettel a 10. helyet azonban mindössze egyetlen körig tartotta meg, Pierre Gasly könnyedén megelőzte a négyszeres világbajnokot.
A hajrá aztán elképesztő izgalmakat tartogatott. Előbb Raikkonen veszítette el első szárnyának bal felét, majd a stabilan a második helyen autózó Bottas kapott defektet, így ki kellett mennie a boxutcába, és csak a 12. helyre, Vettel mögé érkezett vissza. Az eseményeknek ezzel még korántsem volt vége: előbb az 5. helyen autózó Carlos Sainz is defektet kapott, majd az utolsó körben az élen autózó Lewis Hamilton bal elsője is felmondta a szolgálatot, a brit azonban a tetemes előnyének köszönhetően elsőként ért át a célvonalon, így megnyerte a Brit Nagydíjat, és mivel Bottasnak pontot sem sikerült szereznie, jócskán növelte előnyét a világbajnoki pontversenyben.
Folytatás jövő héten, szintén Silverstone-ban, a 70. évforduló Nagydíjjal.
Fotó: Mercedes
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.