InterCity-motorvonatokkal bővítheti járműparkját a GYSEV
Mint írják, az InterCity-motorvonatok a lehető legmagasabb szintű komfortot kínálják az utasoknak, üzemeltetésük gazdaságosabb, közlekedtetésük pedig egyszerűbb a hagyományos, mozdony plusz kocsi típusú szerelvényekhez képest.
A feltételes közbeszerzési eljárásban 9 IC-motorvonat megvásárlása szerepel, opcionálisan további 4 jármű beszerzése is lehetséges. A 9 jármű biztosítja azt, hogy a nemzetközi IC-k kivételével az összes Sopron és Budapest, illetve Szombathely és Budapest között közlekedő InterCity járaton modern, villamos motorvonatok szállíthatják az utazókat.
Az alacsonypadlós járművek a lehető legmagasabb komfortot biztosítják az utasoknak: a regionális közlekedésben használt motorvonatokhoz képest az ülések közti távolság nagyobb lesz, az ülőhelyek pedig kényelmesebbek, hiszen távolsági közlekedésre tervezik őket. Wifi, klíma, zárt rendszerű WC-k, konnektor és USB-csatlakozó, információs monitorok szolgálják az utasok kényelmét. A 160 km/órás sebességre képes járművek legalább 32 első és 216 másodosztályú ülőhellyel rendelkeznek, emellett lesz a motorvonatokon önkiszolgáló büfé helyiség is, amelyben étel és italautomata várja az utazókat.
„A Technológiai és Ipari Minisztérium eltökélt szándéka, hogy az egész országban új, színvonalas járművek közlekedjenek a minőségi távolsági vasúti szolgáltatási szektorban. A GYSEV ismét élen jár a fejlődésben, hiszen a három évtizede mindössze három legyártott, »Samu« becenevű szerelvénytől eltekintve hazánkban újdonságnak számít az alacsonypadlós, motorvonati InterCity vonatok alkalmazása” – mondta Vitézy Dávid közlekedési államtitkár.
Az InterCity-motorvonatok különlegessége a téli-nyári üzemmód: a nyári időszakban 18 kerékpár szállítására is alkalmassá tehetők a szerelvények. A járművekben két ülőhelyet a mozgáskorlátozott utasok számára alakítanak ki, a motorvonatok kerekesszék szállítására is alkalmasak és mozgáskorlátozott WC-vel is rendelkeznek.
„A most kiírt közbeszerzési eljárás feltételes, hiszen forrásokkal még nem rendelkezünk, de eltökéltek vagyunk az IC-járműparkunk fejlesztésében: uniós forrásokat szeretnénk bevonni, vagy hitelkonstrukcióban vásárolnánk meg a motorvonatokat” – hangsúlyozta Kövesdi Szilárd, a GYSEV Zrt. elnök-vezérigazgatója.
A GYSEV által vásárolt InterCity-motorvonatok kétáramneműek lesznek. Ez azt jelenti, hogy Magyarországon és Ausztriában is tudnak közlekedni a szerelvények.
Fotó: GYSEV
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.