ITM: a hivatásos járművezetői vizsgák is megkezdődnek
Felidézik, hogy vidéken május 11-én, Budapesten és Pest megyében május 18-án indultak újra a március közepén felfüggesztett közlekedési vizsgák, vizsgálatok és utánképzések. Az újraindulás valamennyi helyszínen fennakadások nélkül zajlott, a résztvevők fegyelmezetten követték a biztonsági előírásokat - írják.
A közleményben Mosóczi László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: "Az elmúlt két hétben a különböző kategóriákban országszerte összesen 9500 fő adott számot felkészültségéről. A legtöbb jelentkezőt a +B+ kategória vonultatta fel, közel 3500 elméleti és 2600 gyakorlati vizsgázóval. Budapesten és Pest megyében egy hét alatt mintegy 450 fő vizsgázott."
Az államtitkár hozzátette: "a május 11-e óta sikeres vizsgát tevők aránya valamennyi kategóriában meghaladta a leállás előtti időszak átlagát. E mutató az elméleti vizsgák esetében 67-ről 71 százalékra, a gyakorlati vizsgák esetében pedig 47-ről 51 százalékra javult."
Kiemelték, a Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont az újraindulás óta csak azokon a helyszíneken szervez vizsgákat, vizsgálatokat és utánképzéseket, ahol járványügyi szempontból biztonságos körülményeket tud teremteni. A részvétel fontos feltétele a védőfelszerelés (maszk és kesztyű) viselése, az óvintézkedések részeként a társaság korlátozza a résztvevők számát. A csökkentett kapacitás ellenére a korábbi időszakhoz képest nem nőtt a várakozási idő: a vizsgázók a jelentkezést követően jellemzően 1-2 héten belül kapnak időpontot.
Hétfőtől megkezdődnek a hivatásos járművezetői vizsgák is. A jelentkezések alapján ezen a héten mintegy 450-en tesznek gépjárművezető képesítő vizsgát, míg a gépkezelői gyakorlati vizsgázók száma közel 850 fő lesz - írja az ITM közleményében. (MTI)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.