
Jövőre 45 perc lesz vonattal Graztól Klagenfurtig
Az Osztrák Vasúttársaság (ÖBB) szerint a Graz és Klagenfurt közötti 127 kilométer hosszú vasútvonal készen áll az üzembe helyezési fázisra, már csak a futópróbák és a szakmai képzések vannak hátra a 2025 decemberére tervezett átadáshoz, írja az iho.hu vasúti szakportál.
A fejlesztésnek köszönhetően a Graz és Klagenfurt közötti távot az eddigi három óra helyett 45 perc alatt lehet majd megtenni vasúton, környezetbarát módon, kényelmesen, ezáltal jóval versenyképesebben, mint személyautóval. Az osztrák vasúttársaságnál úgy vélik, a Koralm-vasútvonal forradalmi hatással lesz a tömegközlekedésre, fényes jövőt garantálva a két szomszédos, összesen 1,1 millió lakosú kelet-ausztriai tartomány, Stájerország és Karintia mobilitásának.
A Koralmbahn építése 26 éve, 1998-ban kezdődött. A gigaprojekt körülbelül 130 kilométernyi vasúti pálya létrehozását foglalta magában, melyből ötven kilométernyi fut alagútban – a legnagyobb a Koralm-bázisalagút a maga 33 kilométerével, melyet 2008-ban kezdtek el létrehozni, az egyik csövét 2018-ban fúrták ki, és amin először 2023-ban haladhatott végig vonat. A vonal több mint száz hídon halad át, 23 állomást és megállót fűz fel, közülük egytucatnyi az új szakaszon található. A pálya karintiai részét tavaly adták át. A vonal az új déli útvonal részeként tovább erősíti a Baltikumot az Adriával összekötő vasúti folyosót, és mindenekelőtt a Deutschlandsberg környéket, összegez a Railway Pro.
Borítókép: A Koralm-vasút legnagyobb új állomásán, Weststeiermarknál 450 P+R parkolóhellyel, kerékpárút-csatlakozással, e-mobilitási infrastruktúrával, továbbá buszmegállókkal és taxidrosztokkal várják az utasokat Fotó: Railway Pro
A Koralmbahn-beruházás becsült költsége meghaladja az 5 milliárd eurót.



.jpg)


A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.