Kivonul a telefonpiacról az LG
Az LG-nek nagyjából 2 százalékos a világ mobilpiacán a részesedése, tavaly 23 millió telefont adott el, nagyjából tizedannyit, mint a Samsung a 256 milliójával. Észak-Amerikában az LG a harmadik legnépszerűbb márka a 10 százalékos részesedésével – írja a Reuters cikke alapján a Telex.
Az LG mobilosztálya hatodik éve termel veszteséget, összesen eddig 4,5 milliárd dollárnyit.
A cikk szerint az LG egy korai innovátor volt a mobiltelefonok piacán, 2013-ban még a harmadik legnagyobb gyártó volt az Apple és a Samsung után. Egykor a cég újítónak számított, többek között az ultraszéles objektívek használatával, de egy idő után a készülékek veszítettek a népszerűségükből, idén pedig olyan egészen hajmeresztő megoldásokkal is jelentkeztek, mint a T-alakban kihajtható LG Wing, amit mi is teszteltünk a Telexen.
Az LG mobilosztálya a teljes cég bevételének csak a 7 százalékát termelte. A tervek szerint július 31-én fogják leállítani. A cég nem fogja egy ideig leállítani a készülékek támogatását és frissítését, bár ezt az idő régiónként fog változni.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.