Létrejött a főváros új turisztikai és marketingszervezete
Azt írták, hogy a BVA (Budapesti Városarculati Nonprofit Kft.) és a BFTK (Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ) egyesülésével létrejövő Budapest Brand Nonprofit Zrt. egyszerre alakítja a város márka- és turizmussal kapcsolatos stratégiáját, felel a kulturális tartalom előállításáért és a fesztiválok, vásárok szervezéséért a jövőben.
Továbbá a budapesti turizmus hatékonyabb koordinációja, illetve a Budapest desztináció hivatalos és stratégiai ügyvitele az új cég kiemelt feladata. "A cél az, hogy egységes márkastratégiával és közösségteremtéssel - kreatív, hatékony és innovatív projektekkel - sokszínű, fenntartható, biztonságos, egyszóval szerethető miliőt teremtsenek, és Budapest a legélhetőbb városok egyike legyen Európában" - emelték ki.
A közleményben Faix Csaba, a Budapest Brand Nonprofit Zrt. vezérigazgatója azt írta, "a Budapest Brand Zrt. feladata, hogy megkeresse, illetve megmutassa a városban rejlő lehetőségeket, közösségeket építsen az itt élőkből, valamint, hogy egy élhető, szerethető városképet közvetítsen. A válság különösen érzékenyen érintette a kulturális fesztiválokat, a turisztikai szektort és a közösségteremtő projekteket, így ezek figyelembevételével kell újragondolni a város lehetőségeit, és ezen szempontok szerint kell segítenünk a helyi közösségek épülését". (MTI)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.