Lewis Hamilton győzelmét hozta az első Stájer Nagydíj
A koronavírusnak köszönhetően először fordult elő a Forma -1 történetében, hogy egy helyszínen két nagydíjat is rendeznek. A pilóták múlt héten hasonlóan ezen a hétvégén is Ausztriában, Spielbergben álltak rajthoz.
Az első Stájer Nagydíj rajtja a Red Bull Ringen jóval mozgalmasabbra sikerült, mint a múlt heti Osztrák Nagydíjé, és erről elsősorban a mezőny második felében küzdő két Ferrari tehetett, Charles Leclerc ugyanis túl nagy lendülettel érkezett a hármas kanyar nagyon belső ívére, ahol belecsúszott csapattársába, Sebastian Vettelbe, aki a normál értelmezés szerinti belső íven próbált elfordulni. A manővernek köszönhetően mindkét Ferrari számára véget ért a verseny és folytatódott az olasz együttes rendkívül rossz sorozata.
Az első helyről rajtoló Lewis Hamilton könnyedén befordult a rajt után az első helyen, miközben a 2. helyről induló Verstappennek Carlos Sainzra kellett figyelnie, így nem tudta támadni az éllovast. A két Ferrari ütközése miatt Safety Car után Hamilton szép fokozatosan meglépett a mezőnytől és gyakorlatilag ellenfél nélkül futotta az élen a leggyorsabb köröket, míg csapattársa, Valtteri Bottas a harmadik helyen autózott Max Verstappen mögött.
A 25. körben a második helyen haladó holland kezdte a kerékcseréket, majd, amikor Hamilton is kijött, átmenetileg Bottas autózhatott az élen. A spanyol Carlos Sainz kerékcseréjét a McLaren elrontotta, így elszálltak a dobogós esélyei. A kerékcserék során a Renault behívta a bokszba Esteban Ocont, a francia kiszállt az autójából, mint később kiderült, hűtésprobléma miatt vonultak vissza.
Az élen visszaállt a Hamilton, Verstappen, Bottas sorrend a kerékcserék után, majd közel fél perccel mögöttük jöttek a többiek Alexander Albon vezetésével. A további pontszerző helyekért nagy csata zajlott a pályán, Sergio Pérez több szép előzéssel tört fel az ötödik helyre a kerékcseréje után, s meg is futotta a verseny leggyorsabb körét, miközben már DRS-távolságra követte Albont, előzni azonban nem tudott. Eközben az élen egyre egyértelműbbé vált, hogy Hamilton pályafutása 85. győzelmét aratja, Verstappen ugyanis nyolc, Bottas pedig 11 másodpercre volt tőle.
A verseny vége felé közeledve aztán Bottas is nyithatta a hátsó szárnyát Verstappent üldözve, s öt körrel a vége előtt már előzni próbált, ám a holland egy három kanyaron át tartó manővert még vissza tudott verni. Egy körrel később azonban már nem járt sikerrel az egyre kevésbé tapadó gumikon, és a Mercedes finn pilótája simán feljött a második helyre. Az utolsó körökben Pérez megpróbálta megelőzni Albont, a mexikói első szárnya bánta, és mint a végén kiderült: az ötödik helye is. Az utolsó pillanatokra is maradtak még izgalmak, miután a Lance Stroll-lal és Daniel Ricciardóval harcoló Lando Norris az utolsó kanyarból kifordulva előzte meg Pérezt.
A múlt heti káoszfutam után ezúttal – az első és az utolsó köröket leszámítva – sokkal nyugodtabb versenyt futottak a versenyzők a Red Bull Ringen. Hamilton tükörsima győzelmet aratott, Valtteri Bottas második helyének köszönhetően azonban hat ponttal vezeti csapattársa előtt a világbajnoki pontversenyt. A szezon jövő héten a 35. Magyar Nagydíjjal folytatódik a Hungaroringen.
Fotó: MTI
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.