Magyar CIVINET: Közlekedési konferencia Szombathelyen
Ma délelőtt élénk érdeklődés mellett kezdődött a szakmai előadás sorozat. Németh Ákos tanácsnok beszélt a rendezvényről.
- Szombathely általában a legboldogabb magyar város, ennek nyilvánvalóan nagyon sok oka van. Viszont, ha a szombathelyieket valamilyen problémáról kérdeznék, akkor majdnem biztos, hogy a közlekedéssel kapcsolatos gondokat említenék. Nagyon sokat teszünk ebben a témában is, ennek egyik legnagyobb része a tömegközlekedési rendszer. Most már idestova két éve a Blaguss a szolgáltató a vasi megyeszékhelyen. Országos szinten is unikális, hogy egy piaci szereplő így tud működni. Ezzel kapcsolatban egy közlekedési konferencián van módunk bemutatni ezt a város és a cég közötti együttműködést – fogalmazott Németh Ákos.
- Huszonhatodik alkalommal ült össze a Magyar CIVINET, egy közlekedési konferenciát szerveztek Szombathelyre. Azért is érdekes a helyszínválasztás, mert kíváncsiak voltak a szakemberek arra, hogy miként működik nálunk az immár két éve megváltozott tömegközlekedési rendszer. Az ország szinte minden részéről jelentkeztek, közlekedési társaságok, közlekedési szakemberek, de városvezető tisztségviselők is ellátogattak a rendezvényre – válaszolta érdeklődésünkre Horváth Soma, aki később az eseményről beszélt.
- Az egész napos programsorozatban előadások hangzanak el a tömegközlekedés témájában: milyen lehetőségek állnak rendelkezésre, de szó lesz a jegyrendszerről, az okos megoldásokról, a nap végén pedig egy Blaguss busz érkezik majd, ezzel utazunk el a cég szombathelyi telephelyére - így az alpolgármester, aki aztán kitért a szombathelyi modell részleteire is.
- Amit kiemelnék: Magyarországon ma Veszprém mellett Szombathelynek van a legfiatalabb és a legmodernebb buszflottája. Elértük azt, hogy XXI. századi, alacsony belépésű, légkondicionált, télen fűtött buszokkal utazhatnak a szombathelyiek. Ennek alapnak kell lennie, de a korábbi időszakra nem feltétlenül volt igaz. Azt gondolom, utasbarátabb, környezetkímélőbb a jelenlegi rendszer. Amit hangsúlyoznék, hogy nem változott a jegyek és a bérletek ára. Sőt, bevezettük az időalapú jegyeket, a 30 napos bérletet, ami újdonság ugyancsak, nem beszélve arról, hogy van egy olyan utasapplikáció, amelynek segítségével valós időben látják a közlekedők, hogy mikor, hol tudnak felszállni egy-egy járatra. Sőt, most már a csatlakozásokkal is tudnak kalkulálni. Külön öröm, hogy nagyon sok pozitív visszajelzést kaptunk azzal kapcsolatosan, hogy október 15-étől biztosítottuk a közvetlen kijutást a Jáki úti temetőbe. A közösségi közlekedés olyan, hogy nem mindenkinek lehet tökéletes, nem mindenkinek lehet jót tenni – ám a Blaguss erre törekszik – zárta szavait Horváth Soma.
(Fotó: Bonyhádi Zoltán)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.