
Marad a fekvőrendőr, de másképp a Teleki Blanka utcában Szombathelyen
Tavaly év végén kezdtek aláírásgyűjtésbe a Teleki Blanka utca lakói a nagy átmenő forgalom és a száguldozó autók miatt. Korábban egy kocsinak letörték a tükrét, és kishíján elütöttek egy kislányt. Bokányi Adrienntől, a körzet képviselőjétől kértek segítséget, aki a szakbizottság elé vitte az ügyet. A testület döntése nyomán fekvőrendőrt és 30-as táblát helyeztek el az utca 11-es Huszár út felőli végén.
Az utcában több vállalkozásnak is van telephelye, és a kamionosoknak nem tetszik a forgalomlassító, már hajnalban nyomják a dudát és gázfröccsöt adva haladnak tovább – emiatt panaszkodtak a lakók. Múlt hétfőn és csütörtökön fórumon szavaztak az ott élők, mi legyen a fekvőrendőr sorsa. 27-en szavaztak, az utca szinte összes háztartása véleményt nyilvánított. Több mint négyötödük úgy vélte, maradjon a forgalomlassító.
Bokányi Adrienn önkormányzati képviselő elmondta, a lakókon kívül néhány vállalkozóval is egyeztettek, a végleges megoldás a Verseny-Élmunkás utcák kereszteződésében kiépített kiemelt kereszteződésre fog hasonlítani, de kisebb felületen. Ez azért a vállalkozóknak is megnyugvást jelentett és kompromisszumot tudtak kötni. Ők azt mondták, jobb lenne fekvőrendőr nélkül, de megértik, hogy a lakóknak forgalomcsillapításra van szükségük, és azt mondták, ha a végleges megoldás egy, a jelenleginél alacsonyabb és szélesebb megoldást jelent, azon a tehergépjárműveik is könnyebben át tudnak haladni.
Novemberben, amikor a menetdinamikai küszöb még nem volt a helyén, szenzoros forgalomfigyelőt telepítettek az utcába. Az adatok szerint két hét alatt mintegy 7 ezer jármű haladt át, amiből nagyjából 610 kamion volt. A járművek közel fele átlépte az 50 km/h-s sebességet, 12-13 százalékuk 70-nél is gyorsabban hajtott, az átlagsebesség 66 km/h-ra jött ki.
Januárban, amikor már kint volt a fekvőrendőr és a tábla, újra megvizsgálták a forgalmat, és kiderült, hogy látványosan mérséklődött a gépjárművek sebessége – az átlagsebesség 34 km/h-ra csökkent –, gyorshajtást pedig nem tapasztaltak, tehát a menetdinamikai küszöb elérte célját.
A városstratégiai bizottsági a februári ülésen hoz határozatot az ügyben, onnantól kezdve nagyjából egy hónap múlva, március végére épülhet ki a jelenleginél alacsonyabb és szélesebb forgalomlassító a Teleki Blanka utcában.
Forrás: SZTV

A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.