Ringbe szálltak a robotok
Gyorsasági vonalkövető robotok és lego szumó robotok viaskodtak a második alkalommal megrendezett Robolimpián. A főleg Vas megyei fiataloknak hirdetett egésznapos versenyre a csapatok előre megépített robotokkal érkeztek. Standard és ,,extrém “” súlyú robotok párbaja folyt a küzdőtéren. A dohjón, vagyis a küzdőtéren a start után 3 másodperccel lehetett elindítani a robotokat. Egy perc összekapaszkodás után lehetett döntetlent fújni. Csapatonként 1 delegált léphetett a ringbe. A gyorsasági vonalkövető robotok is már összeszerelve érkeztek.
Idén egyetemi csapatok is részt vettek a Robolimpián, amit a Műszaki és Természettudományi Kultúráért Egyesület szervezett az önkormányzat és az egyik nagy áramszolgáltató támogatásával. A cél a fiatal tehetségek fejlődése.
Nemes József, a Műszaki és Természettudományi Kultúráért Egyesület elnöke elmondta, hogy a tanulóknak a természettudomány, az informatika, a technika motivációját megadják , így játszva sajátíthatják el ezeket a képességeket, készségeket. A céljuk az, hogy később, mint leendő munkavállalók inkább a kutatásokban, a fejlesztésekben tevékenykedjenek, mint a mechanikus összeszerelő jellegű tevékenységekben.
Minden résztvevő oklevelet kapott, a különböző kategóriák győztesei éremmel térhettek haza, a szumó győztese pedig egy évig egy vándorkupa büszke tulajdonosa lesz.
Fotó: Nagy Jácint
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.