Augusztustól tíz regionális vasútvonalon vonathelyettesítő autóbuszok közlekednek
Az érintett mellékvonalakon korszerű, légkondicionált autóbuszok kiszámítható és a korábbinál kényelmesebb eljutást tesznek majd lehetővé az utasoknak - hangsúlyozták közleményükben.
A döntés érinti mások mellett a (Miskolc-Tiszai-) Nyékládháza-Tiszaújváros, a (Mátészalka-) Kocsord alsó - Csenger, Újszeged - Mezőhegyes, és a Mezőhegyes Battonya, illetve a Somogyszob - Nagyatád vonalat. Az érintett mellékvonalak teljes listája a www.mavcsoport.hu oldalon a Hírek alatt olvasható.
A közlekedési társaság kiemelte: ezúttal nem az utasbiztonsággal kapcsolatos kérdések indokolják az autóbuszos vonathelyettesítő járatok közlekedtetését, hanem a jármű- és személyzethiány, amelynek enyhítésére a MÁV-Volán-csoport folyamatosan toborozza a munkatársakat, várja a csatlakozni szándékozók jelentkezését.
A közlekedéspolitikáért felelős korábbi vezetés által 2022 decemberében elrendelt teljesítmény-többlet mértéke elérte a 3,5 millió vonatkilométert, amellyel összefüggésben a vasúttársaság jelezte az illetékes államtitkárságnak, hogy ilyen mértékű szolgáltatásbővítés mind a járműállomány, mind a humánerőforrás (mozdonyvezetők, jegyvizsgálók) oldalról kockázatot hordoz - emlékeztetnek a közleményben.
Ezeket a kockázatokat az ukrajnai háború miatti alkatrészhiány csak súlyosbította, "így mostanra a vállalatcsoport munkatársainak megfeszített, összehangolt munkájára és minden szakmai tapasztalatára szükség van ahhoz, hogy a vasúttársaság nap mint nap teljesíteni tudja közszolgáltatási feladatait" - olvasható a MÁV-Volán-csoport közleményében. (MTI)
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.