Megérkeztek a kínai BYD első autói Magyarországra
A kínai BYD-t 1995-ben alapították, a vállalat tevékenysége szerteágazó, minden ötödik mobiltelefonban az ő akkumulátorukat találjuk, de a különböző elektronikai komponensek mellett nagysebességű vonatokon át autóbuszokig rengeteg műfajban fontos piaci szereplők.
Autókat 18 éve készítenek, 2022-ben már összesen több mint 1,8 millió példányt gyártottak, idén átvették a vezetést a Volkswagentől a kínai piacon, és már ez a cég a világ legnagyobb villany- és hibridautó gyártója is. Az eladott darabszám nagyságát jól érzékelteti, hogy tavaly a Mercedes és a Renault nagyjából 2-2 millió, a Peugeot és Mazda pedig 1-1 millió járművet állított elő összesen, a fiatal kínai márka pedig elképesztő ütemben növekszik tovább. A BYD tehát nem kis cég, tavaly elért 70 milliárd eurós (kb. 26 ezer milliárd forintos) árbevétele a teljes magyar GDP mintegy 40 százaléka. Van már hazai gyára is, Komáromban elektromos buszok és teherautók készülnek ezzel a márkajelzéssel, hamarosan pedig Fóton épít akkumulátorgyárat, írja a Telex.
Bár egyelőre két budapesti helyszínen lehet ilyen autót vásárolni, az ország több pontján tervezik a márkakereskedések nyitását, a helyszínek kiválasztása során a keresleten kívül a töltőhálozat lefedettségét veszik figyelembe.
Az első magyar rendszámos BYD Dolphinokat és Atto 3-akat még idén átadják, a Sealre viszont 2024-ig várni kell.
A Doplhin, az Atto 3 és a Seal különböző méretosztályban, nagyon magas felszereltséggel, meglepő, szuper és szinte kifogástalan minőségben, remek árakkal indul harcba a magyar vásárlók kegyeiért, vont mérleget a villanyautosok.hu, ahol részletesen is kivesézik a különböző modelleket.
A kormány novemberben 60 milliárd forintos programot indít az elektromos autók elterjedésének támogatására, ebből egyrészt a töltőhálózatot fejlesztik, másrészt kedvezményt nyújtanak elektromos járművek vásárlására - jelentette be az MTI-nek Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter csütörtökön a kínai Sencsenben.
A minisztérium közleménye szerint a tárcavezető arról számolt be, hogy a novemberben induló programban 30 milliárd forintból a következő két és fél évben 170 új, nagy kapacitású elektromos töltőállomást építenek Magyarországon a legforgalmasabb utak mentén.
A másik 30 milliárd forintból pedig lehetővé teszik, hogy a cégek, például az egyéni vállalkozások, a taxisok, az autómegosztással foglalkozó társaságok kedvezményesen, támogatással vásárolhassanak elektromos járműveket, kisbuszokat vagy kisteherautókat is - tájékoztatott.
A BYD Atto 3 nevű SUV Fotó: BYD Auto
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.