Milliárdokból újulhatnak meg utak, hidak, parkolók Szombathelyen
8,5 milliárd forintot fordítana a város a TOP Plusz fejlesztési keretből utakra, járdákra, hidakra, kerékpárutakra, parkokra és parkolókra. A pályázat benyújtásának részleteit most tárgyalja majd a közgyűlés.
A képviselők elé kerülő előterjesztés pontosan taglalja, hogy mire jutna ebből az összegből:
- A fenntartható városfejlesztésre 50 millió forintot költene el a tervek szerint a város. A Derkovits-városrészen a parkolási infrastruktúrát és a zöldfelületet fejlesztenék. 408 millió forintból a Bem József utcai buszfordulót alakítanák át parkolóvá, a Szűrcsapó utca Perint felőli oldalánál, valamint a Patak utcánál útfelújítást terveznek. A Bem 11-13. és 15-17. sz. háztömbök között parkot pedig rehabilitálnák.
- 695 millió forintot szánnának a szombathelyi zöldfelületek fejlesztésére. Ebből valósulna meg a Búzavirág park fejlesztése, a 11-es Huszár úti tömbbelső játszó eszközeinek cseréje, a Szűrcsapó utca 16-18 közötti park rehabilitációja, és Szűrcsapó 12-14 szám között park és játszótér létesítése, az Éhen Gyula tér parkosítása, a Károly Róbert utca 17. szám mögötti terület játszótér fejlesztése, a Hunyadi utca 51. mellett játszótér építése, a Diófa utca 5-6. mögött közösségi park kialakítás, a Kőrősi - Fogaras tömbbelső játszótér fejlesztése, és az újperinti játszótér fejlesztése.
- Felújíthatják a Hunyadi utat: első ütemben a Károlyi Antal és a Vásárcsarnok közötti szakasz készülne el, erre 438 millió forint terveztek.
- 676 millió forintból a Kodály Zoltán utca felújításának a második üteme készülne el, a híd felújításával együtt.
- A belterületi úthálózat is fejlődne 610 millió forintból: a Horváth Boldizsár körút, az Eötvös utca, az Írottkő utca, a Welther K. utca és a Markusovszky L. u. (Kórházköz-Sugár u. körforgalomig) II. üteme valósulna meg.
- 466 millió forintból a kerékpáros fejlesztéseket valósítanék meg a déli városrészen. A Rumi út mellett kerékpárvásot és kerékpárutat alakítanak ki, valamint megépítik a Táplánszentkereszt felől érkező kerékpárút - Sporttér közti hiányzó szakaszát.
- Közúti infrastruktúra fejlesztése címén további utcák újulnak meg 478 millió forintból: a Thököly, a Kunc Adolf, a Jászai Mari, az Őrség, a Csapó és a Mátyás király utcák. Megépül a Halastó utca hiányzó szakasza.
- A belterületi utak fejlesztése sorra az Acél, Alkotás, Bártfa, Hámor, Ipar, Jegenye, Vas utcák és a mellettük lévő járdák felújítása került be. Valamint a Sándor L. u. felújítása és az Oroszlán és Határőr utcák hiányzó szakaszának megépítése. A Rumi út Szent Gellért és Csititó közötti szakaszának teljes felújítása is itt kapott helyet. 662 millió forint jut majd erre.
- Kerékpárosbarát fejlesztéseket is terveznek Szombathelyen 695 millió forintból: a Váci M. utcával párhuzamosan kerékpárút és sétány létesülne a Kodály Z. - Paragvári u. és Váci M. - Muskátli utcák között, valamint kerékpárút épül a Simon I. utca- régi vashíd között.
- A belterületi útfelújítások között a Simon István utca, a Márton Áron és a Gagarin utca felújítása, valamint a Kárpáti Kelemen utcában közlekedésbiztonsági fejlesztés végrehajtása és a hiányzó járdaszakasz megépítése szerepel 593 millió forintból.
- Belterületi utak korszerűsítésére 490 millió forint jutna: a Rumi Rajk utca II. üteme, a Pázmány Péter körút, a Wälder Alajos és a Taschler József utcák szerepelnek a csomagban.
- A Markusovszky utca és a híd felújítása 686 millió forintból jönne ki.
- A Bartók Béla körút és a híd felújítása 1 milliárd 735 millió forintot emésztene fel.
- A Hunyadi utca felújítására II. ütemben (Károlyi A. u. - Szent Gellért u.) pedig 534 millió forinttal tervezték.
Fotó: archív/Nagy Jácint
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.