Murmillo, Kántor, Szent Márton és a Palace: Ismét több százan játszottak a Nagy Szombathelyi Kvíz Partyn
Aki tavaly részt vett az első hivatalos városi kvízpartin, már nagyon várta, hogy ott legyen június 27-én este is a Ferences-kertben: a szombathelyiek, s ezt már többször bizonyították, szeretnek játszani, és ha felhőtlenül vidám hangulatban, szép környezetben, jó társaságban teszik ezt, még inkább. A Szombathely városára vonatkozó feladatokból álló vetélkedőt idén is a kocsmakvízek koronázatlan játékmestere, Meskó Krisztián moderálta, 39 csapatnak adva fel a csöppet sem könnyű fejtörőket.
A Történelmi Témaparkban, immár hagyomány szerint, 4-7 fős csapatok foglaltak helyet az asztaloknál: némi étel- és ital társaságában este hatra nagy városi találkozóhellyé alakult a Ferences-kert – családok, barátok, munkatársak, sporttársak örültek a találkozásnak, azt találgatva, hogy egy-egy, a kertbe belépő nagytudású elme vajon kinek a csapatát fogja erősíteni.
Aztán Meskó Krisztián játékmester ragadta magához a mikrofont, és indult is a közel két és fél órás megmérettetés. A feladatok között volt feleletválasztós, ami Szent Márton történetétől a Weöres Sándor Színház örökös tagjain át a tatárjárás emlékét őrző földrajzi névig vagy az egykori Palace kévéház hatalmas értékű pénztárgépéig sok területet érintett. A képes feladatnál a fotókról kitakart számot kellett tudni, itt a 11-es huszárezredtől a székesegyház bombázásán túl Falco-játékosok mezszámát is ismerni kellett.
Fotók alapján sorrendbe kellett állítani a kórház, a skanzen, a Haladás-pálya és a Sportház átadásának időpontját – a válaszadást megkönnyítette, hogy ebből kettő nemrég jubilált. Volt hangfelismerés, Gazdag Erzsi versét, a Nagy Lajos Gimnáziumban végzett Scherer Péter hangját kellett felismerni, de hallottuk a Kántor című filmsorozat zenéjét is.
Az egyik legnehezebb az összeolvasós feladat volt, ahol a nyolc kérdésre adott válasz kezdőbetűje adta ki egy gladiátortípus, a murmillo nevét, s ehhez kapcsolódott a kilencedik kérdés, melyre a válasz egy helyi lelet, a gladiátorbicska volt. Tippelni a szombathelyi közigazgatási területek (utak, utcák, parkok, stb.) számára kellett, sok csapatnál a tipp jó válaszhoz való közelsége határozta meg a végső helyezést, hiszen az első helyek között csupán fél-egy pontnyi különbségek voltak.
A II. Nagy Városi Kvíz Party eredményhirdetésén minden csapatnak nagy taps járt. Idén az első helyezést az Amber Road (58,5 pont), a másodikat az Abrakadabra (56 3 pont), a harmadikat a C-Kvíz (55,5 pont) szerezte meg. Jövőre ugyanitt – búcsúztak egymástól a csapattagok, attól függtelenül, hogy gyakrabban látják egymást.
Tar Patrícia
Fotók: Nagy Jácint
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.