Nagyot zuhant tavaly a használtautó-behozatal
Az online használtautó piactér közleményében felidézte, hogy a koronavírus tavaszi lezárási hullámában a gyártás leállása miatt csökkent az új autók kínálata, miközben a vásárlók is óvatosabban nyúltak a megtakarításaikhoz, és új helyett inkább használt autókat vásároltak. Emiatt tavaly az első félévben 16,8 százalékkal több használt autót helyeztek forgalomba Magyarországon, mint újat.
A második félévben a lezárások már nem korlátozták sem az autógyárak, sem az autószalonok működését, a tavasszal elmaradt újautó-vásárlások egy része így ősszel megtörténhetett. Eközben a határok szeptemberi lezárása a tavaszihoz hasonló módon gátolta a használt autók magánimportját, emellett a használtautó-importőröket kedvezőtlenül érintette a vizsgabázisokon egy hónapnál is hosszabbra nőtt várakozási idő - jelezte a közleményben Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.
Az év utolsó két hónapjában az új autók eladása már 28-30 százalékkal meghaladta a használtimport szintjét, így év végére az újautó-piac gyakorlatilag behozta lemaradását, éves szinten a 130 431 import használt autó mellett 128 031 új személygépkocsi került forgalomba Magyarországon - emelték ki a közleményben. A JóAutók.hu szerint, ha a koronavírus elleni oltás aktív alkalmazásával az év közepére normalizálódik a gazdasági helyzet, a várható gyors konjunktúra kedvező hatással lehet az autópiacokra is.
A portál idei forgalommal kapcsolatos várakozása szerint az újautó-piacon a személyautó-eladások újra 140 ezer fölé kerülhetnek. Emellett, ha nem születnek a környezetet terhelő öreg és korszerűtlen autók behozatalát gátló intézkedések, a használtautó-import éves volumene is visszakerülhet a 140-150 ezer közötti sávba.
Forrás: MTI
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.