Négy vonatból egyet tud rendesen hűteni a MÁV
Nem tudja garantálni a MÁV, hogy a nyáron kellemesen hűs kocsikban, időben érjünk célba, derült ki abból a válaszból, amit a Hvg360 kérdésére ismert el a társaság. A lap arról is kérdezte a vasúttársaságot, hogyan készülnek az idei hőségre, azt a választ kapták, hogy a forró napokon a dél és délután 2 óra között a szokásos bejáráson felül is tartanak pályaellenőrzést, mozdonyról vagy gyalogos vonalbejárással, ha pedig a sín hőmérséklete eléri a 45 fokot, akkor fokozott pályafelügyeletet vezetnek be. A pálya egyébként 50-60 fokos sínhőmérséklettől deformálódhat, ha ennek jeleit látják, akkor lehet sebességkorlátozás. Arra a kérdésre, hogy hány emberrel dolgozhatnak a hőség miatti váratlan hibák kijavításán, konkrét számot nem kapott a lap.
A MÁV válasza szerint idén nyáron eddig a dél-balatoni Tópart Intercityken, valamint Kelet-Magyarországon a Békés Intercityken fordult elő többször, hogy az IC-kocsik műszaki hibája miatt nem InterCity-minőségű (tehát például légkondicionálás nélküli) kocsival tudták elindítani a vonatot. A MÁV tájékoztatása szerint a távolsági forgalomban járó vonatoknak csak a negyedén van a leghatékonyabb klímaberendezés, ezt az arányt országos szinten valószínűleg a budapesti elővárosi járatok legalább 42 százalékra javítják fel - a teljes cikk a http://HVG360-on olvasható.
Fotó:MÁV
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.