Nem állnak sorban a kutakon, pedig jelentősen csökkent az üzemanyag ára
Derkics Péter, egy szombathelyi kútvezető-igazgató szerint elsősorban a benzinfogyasztás csökkent, közel a felére zsugorodott az üzemanyag felhasználása. A gázolaj felhasználása 20 százalék közeli visszaesést mutat, a cégek még dolgoznak, és a mezőgazdasági felhasználás miatt ebben még nem tükröződik olyan nagy mértékben a csökkenés.
Jelentősen csökkent a forgalom Szombathelyen. Sokan otthonról dolgoznak, a gyerekeket sem kell óvodába, iskolába vinni, és a kijárási korlátozás miatt csak a legszükségesebbekért kell autóba ülni. Pedig a benzin ára csak a héten kétszer csökkent, és péntektől újabb 7 forinttal került kevesebbe. Olajválságról beszél a világ. Soha nem látott mélységbe zuhant az olaj ára. A kitermelők hétfőn hordónként majdnem 40 dollárt fizettek azért, hogy elvigyék tőlük az árut. A tárolók megteltek, mert a koronavírus miatt megállított gazdaságnak jóval kisebb az igénye.
Herczeg László független pénzügyi tanácsadó kiemelte, ez a lefojtás rövidtávon nem is spekuláció, inkább kiszámítható jövőkép. 2-3 éven belül, ha a gazdaság újra beindul és eléri vagy megközelíti azt a szintet, ahol voltunk akárcsak fél évvel ezelőtt, akkor nagyon erős olajár drágulás lehet.
Szakértők 2023-24-re jósolják az olajárrobbanást, akkorra ugyanis 100 dollár is lehet a hordónkénti ár.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.