
NGM: márciusban is teljesült a kormány elvárása, sikerült fenntartani a kedvező üzemanyagárakat Magyarországon
Hivatkoznak a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) legfrissebb adataira, amelyek szerint a hazai üzemanyagárak márciusban is kedvezően alakultak a szomszédos országokban tapasztalható átlagárakhoz viszonyítva. A dízelüzemanyag havi átlagára Magyarországon 618 forint volt, 6 forinttal volt olcsóbb, mint a szomszédos országok 624 forintos átlagértéke. A 95-ös oktánszámú benzin átlagára 601 forint volt, ami szintén 6 forinttal kedvezőbb, mint a szomszédos országok 607 forintos átlagértéke.
Az Európai Unió Weekly Oil Bulletin jelentése rendszeresen igazolja, hogy a magyar üzemanyagárak a kormány elvárásainak megfelelően alakulnak. A hazai árak versenyképessége kiemelt cél, amelyet az ellátásbiztonság fenntartása mellett kell biztosítani.
Mint kiemelték, a kormány folyamatosan együttműködik az üzemanyagkereskedőkkel annak érdekében, hogy a magyar lakosság a szomszédos országok lakóinál kedvezőbb feltételek mellett tankolhasson.
A kormány elhivatott amellett, hogy a magyar családok és vállalkozások kiszámítható, stabil árakkal szembesüljenek a hazai töltőállomásokon. Ezért folyamatosan figyelemmel kíséri a külső piaci hatásokat, valamint fenntartja a lehetőséget arra, hogyha a gazdasági érdekek és a lakosság védelme megköveteli, további intézkedéseket hozzon.
A Nemzetgazdasági Minisztérium megerősíti: a magyar üzemanyagárak továbbra is versenyképesek maradtak a szomszédos országok átlagaival összevetve. Ez igazolja a kormány erőfeszítéseit az ellátásbiztonság és a stabil árak fenntartásában, valamint azt, hogy a magyar családok továbbra is kedvező feltételek mellett juthatnak üzemanyaghoz.
MTI
Fotó: illusztráció/Pénzcentrum





A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.