Nincs kocsi, nincs gyorshajtás: lefoglalnánk és elárvereznék a száguldozók autóit Ausztriában
Az ausztriaimunkak.hu portál részletes beszámolója szerint egy vagy maximum két esélye lenne annak, aki lakott területen belül 60, azon kívül 70 kilométer/órával gyorsabban hajt kocsival, akkor a rendőrség ideiglenesen vagy véglegesen lefoglalja a járművét. (Az érvényes sebességhatárok: lakott területen belül 50, lakott területen kívül 100, autópályán 130 – kivéve a A10, A12, A13 és A14 autópályán, ahol éjszaka 110.)
Plusz 80 illetve 90 kilométer/órás szabályszegésnél (ami 130-at, 190-et illetve 220-at jelent) már első alkalommal búcsút intene a sofőr a kocsijának. A véglegesen lefoglalt – a fentiek szerint egyszeri kiugró, vagy kétszeri "normál” sebességtúllépés miatt – járműveket elárverznék, a bevétel 70 százaléka a Közlekedésbiztonsági Alapot (Verkehrssicherheitsfond), 30 százaléka pedig az adott helyhatóságot illetné meg.
Ahogy az várható volt, a törvénytervezetből a lefoglalás kavarta a legnagyobb vihart. Az ORF gyűjtése szerint a Szabadságpárt (FPÖ) közleményben úgy reagált, Gewessler “ökomarxizmust vezet be az ÖVP támogatásával”, és “az autósokkal szembeni zöld kisajátítási fantáziákat ülteti át a gyakorlatba”.
Az ÖAMTC (Osztrák Autóklub) egyértelműen alkotmányellenesnek tartja más tulajdonának a lefoglalását.
A minisztérium most hathetes szakmai felülvizsgálatra küldi a közúti közlekedésről szóló törvény (StVO) és a vezetői engedélyről szóló törvény (FSG) módosításait. A szakvéleményeket és az esetleges módosításokat beépítik paragrafusokba, majd a lehető leghamarabb időn belül hatályba is léptetik – mondta Gewessler, konkrét időpont említése nélkül.
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.