Ötödik alkalommal rendezték meg a Szombathelyi Robotépítő és Programozó Versenyt
Az AGORA Művelődési és Sportház harmadik alkalommal adott otthont a robotépítő és programozó versenynek a szervező Műszaki és Természettudományi Kultúráért Egyesület partnereként. Szintén visszatérő támogatói a versenynek Szombathely MJV Önkormányzata és a Neumann János Számítógéptudományi Társaság. Idén új támogató partnerként csatlakozott a versenyhez az NKA Ismeretterjesztés és Környezetkultúra Kollégiuma.
A verseny reggel 8.00-tól délután 16.00-ig tartott, a résztvevőket és a közönséget házigazdaként elsőként Horváth Zoltán, az AGORA Savaria Nkft. ügyvezetője köszöntötte, s elmondta, hogy minden közművelődési intézet, így az AGORA számára is nagyon fontos az új technikák, így a robotika, információtecnhika beemelése a mindennapi munkába. Az intézményvezető elmondta, cél, hogy a robotika szakkört városi szintre emeljék, illetve kibővítsék ezirányú tevékenységüket. Bokányi Adrienn, Szombathely MJV városi tanácsnoka nyitotta meg a versenyt, mely azért különösen fontos Szombathely számára, hangsúlyozta a tanácsnok, mert a városvezetés úgy gondolkozik, hogy Szombathely a jövő, a holnap városa.
A Szombathely 2030 városfejlesztési programmal az okosmegoldások, a digitalizáció, a programozás, az automatizáció mellett tették le a voksukat, mert város- és gazdaságfejlesztési szempontból is ez a jövő. Ebbe a tendenciába illik bele ez a mai rendezvény is, mondta el Bokányi Adrienn, aki különösen fontosnak tartja, hogy már fiatal korban, akár játékos formában megismerkedjenek a diákok ezekkel a területekkel, hiszen így, ha ezt választják majd hivatásukul, a hobbijuk lehet a munkájuk, ami örömet ad a mindennapokban.
Végül Dr. Nemes József, az MTTKE elnöke köszöntötte a csapatokat, valamint ismertette a nap tervezett programját és a versenyszabályokat. A megnyitót megtisztelte még jelenlétével Putz Attila önkormányzati képviselő.
A legtöbben a „terepasztal junior” kategóriában indultak, 12 csapat mérte össze a robotépítési és programozási tudását. A „terepasztal senior” versenyszámban 4 csapat indult. A bajnokság másik versenyszáma a labirintuson való átjutás, illetve a labirintusban való mentőexpedíció megoldása volt. A labirintuson való átjutásra 13 csapat nevezett, míg a „labirintus mentőexpedíció” versenyre 5 csapat adta be nevezését. A versenyszámokra összesen 61-en neveztek, őket 11 csapatvezető kísérte.
Terepasztal junior versenyszámban az első helyezett a Mikro Chipek, a második a Hightech Majmok lett, mindkét csapat a Neumann János Általános Iskolából érkezett. A 3. helyezett a Logiscool Szombathely Dobókockák nevű csapata lett. Terepasztal senior kategóriában a Kompakt Áramkörök csapat indult. A Labirintus versenyszámban az első helyezett a Győrvári Béri Balogh Ádám Általános Iskola Győri Fiúk nevű csapata, második a ELTE Bolyai János Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium Bolyai nevű csapata lett. Harmadik helyezést a Pirates családi csapata nyerte el. A Labirintus Mentőakció versenyszám első helyezettje a Pirates családi csapata, második a Sárvári Barabás György Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola BlindRC csapata, harmadik a Sárvári Barabás György Műszaki Szakközépiskola CsigavérRC csapata lett.
A részletes eredmények a Műszaki és Természettudományi Kultúráért Egyesület Facebook-oldalán érhetők el.
A versenyt támogatta Szombathely Megyei Jogú Város Önkormányzata, az AGORA Savaria Kulturális és Médiaközpont Nonprofit Kft., a Neumann János Számítógéptudományi Társaság és a Nemzeti Kulturális Alap Ismeretterjesztés és Környezetkultúra Kollégiuma.
Fotó: Nagy Jácint
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.