Rendőrök versenyeztek Szombathelyen (képgalériával)
A háromnapos verseny elméleti teszttel vette kezdetét kedden, ma pedig a gyakorlati feladatok következtek. Utóbbit a városlakók is észrevehették, hiszen a versenypályát a Rohonci utcában alakították ki: kedden délután a pálya építésekor, és ma délelőtt a verseny ideje alatt lezárták a Magyar László utca és a Bartók Béla körút közötti szakaszt.
A gépkocsizó járőrök több száz méter hosszú pályát teljesítettek, ahol tolatás, szlalom, intenzív fékezés, szűk helyen fordulás is feladat volt. A megbillenő, felboruló bójákért hibapont járt, a futam időre ment. 20 rendőr állt rajthoz, szép számmal voltak köztük, akik hibátlanul teljesítettek.
A motorosok pályája az általunk megkérdezett versenyzők szerint igen nehézre sikeredett, a tapasztalt járőröket is alaposan próbára tette. Vontatmánnyal kellett szlalomozniuk, szűk helyen, spirál alakban haladniuk, és bójákat helyeztek át a nyeregben ülve úgy, hogy a lábukat nem tehették le a talajra, mert azért hibapont járt. Itt is mérték az időt.
A karos forgalomirányítók versenyét 14 órai kezdettel szervezték a Bartók-Rohonci kereszteződésben, miután megnyitották az utat a közlekedők előtt. A többsávos, forgalmas csomópontban nem volt könnyű dolguk a rendőröknek, akik ezúttal szépen kidolgozott, látványos mozdulatokkal irányították a forgalmat. Sok autós számára meglepetést és ijedelmet okozott, hogy a közlekedési lámpákat kikapcsolták, és fel kellett eleveníteniük a rendőri karjelzésekről szerzett, ritkán használt ismereteiket. Szerencsére minden versenyző épségben hagyta el a kereszteződést, bár a bizonytalankodó autósok alaposan megizzasztották őket. Legszabálytalanabbak a gyalogosok voltak, közülük sokan indultak el találomra, amikor úgy érezték, hogy már eleget vártak.
A nem mindennapi versenyt óvodás, iskolás csoportok is megtekintették, és a járókelők közül is sokan meg-megálltak bámészkodni.
A verseny délután 4 óra körül ért véget, akkor állt vissza a megszokott forgalmi rend.
Eredmények:
Összesített csapatverseny:
1. helyezett a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Rendőr-főkapitányság csapata
2. helyezett: a Csongrád-Csanád Vármegyei Rendőr-főkapitányság csapata
3. helyezett: a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság csapata
Gépkocsizó versenyszám:
1. helyezett: Puklér András r. törzszászlós (Győr-Moson-Sopron VMRFK)
2. helyezett: Kovács Krisztián r. zászlós (Pest VMRFK)
3. helyezett: Csala Attila r. főtörzszászlós (Csongrád-Csanád VMRFK)
Motoros versenyszám helyezettek:
1. helyezett: Fazekas Csaba r. főtörzsőrmester (Csongrád-Csanád VMRFK)
2. helyezett: Béres Gábor r. főtörzsőrmester (Borsod-Abaúj-Zemplén VMRFK)
3. helyezett: Szilágyi Ferenc r. főtörzsőrmester (Hajdú-Bihar VMRFK)
Karos forgalomirányító versenyszám díjazottjai:
1. helyezett: Csihon Viktor r. zászlós (Borsod-Abaúj-Zemplén VMRFK)
2. helyezett: Molnár Dávid r. törzsőrmester (Pest VMRFK)
3. helyezett: Czövek Csaba r. főtörzsőrmester (Győr-Moson-Sopron VMRFK)
Különdíjban részesültek:
A KRESZ elméleti versenyszám legjobbja Csihon Viktor r. zászlós lett a Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Rendőr-főkapitányság állományából.
A szakmai elméleti versenyszám legjobb eredményét a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság állományába tartozó Kovács Krisztián r. zászlós érte el.
A legjobb gyakorlati eredményt gépkocsizó járőr kategóriában Puklér András r. törzszászlós érte el, a Győr-Moson-Sopron Vármegyei Rendőr-főkapitányság állományából.
A legjobb gyakorlati eredményt motoros járőr kategóriában Antalics Máté r. főtörzsőrmester érte el, a Budapesti Rendőr-főkapitányság állományából.
A legjobb gyakorlati eredményt karos forgalomirányító kategóriában Molnár Dávid r. törzsőrmester a Pest Vármegyei Rendőr-főkapitányság állományából.
Fotók: Nagy Jácint
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.