Se járatritkítás, se áremelés a Blagussnál
A városüzemeltetésért is felelős alpolgármester, Horváth Soma elmondta, a Blaguss-szal kötött szerződés alapján az infláció mértékével emelkedik a város által az egy kilométerre fizetendő összeg (625-ről 716 forintra), és két tavalyi döntéssel kompenzálták az üzemanyagárak robbanását. A KSH által közzétett fogyasztói árindexszel történő, a megállapodásban szereplő korrekciót annak idején a Fidesz is megszavazta, mondta az alpolgármester, ehhez képest a kormánypárti képviselők a közgyűlésen nem támogatták javaslatot, a szavazásnál tartózkodtak. Az alpolgármester elmondta, más városokban a korábbi szolgáltató, a Volánbusz járatritkítással és/vagy jegyáremeléssel reagált a helyzetre, a szombathelyi önkormányzat viszont nem akarta a polgárokra terhelni a költségeket. Sopronban már tavaly októberben 40 százalékkal csökkent a járatok száma, Kaposváron januártól a jegyek (11 százalék) és a bérletek (15 százalék) drágultak – Székesfehérváron ugyanez történt 2022 augusztusában (21, illetve 20 százalék). Veszprémben 250-ről 350 forintra emelkedett a jegyek ára, a bérletek pedig 30 százalékkal lettek drágábbak. Zalaegerszegen járatokat vontak össze, körjáratokat alakítottak ki, emiatt nőtt a menetidő, és az utasoknak többször kell átszállniuk. Győrben 2021-ben 1,4 milliárdot fizetett a város a Volánbusznak, ez az összeg 2022 szeptemberéig 2,2 milliárdra nőtt, 2023-ban már 3,8 milliárdot kértek. Az alpolgármester emlékeztetett arra, hogy a Blaguss Szombathelyen januártól bevezette a 30 perces jegyet és a tetszőleges kezdődátumú, 30 napos bérletet.
Fotó: Nagy Jácint
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.