Spa-ban sem lehetett megállítani Lewis Hamiltont, a brit hatszoros világbajnok nyerte a Belga Nagydíjat
A szombati időmérő edzésen a papírformának megfelelően a Mercedesek szerezték meg az első sort Hamilton-Bottas sorrendben, a második sorból Max Verstappen, valamint a Renault-tal Daniel Ricciardo rajtolhatott. A 2006-os háromrészes időmérőedzés bevezetése óta a tegnapi volt az első alkalom, hogy egyik Ferrari sem tudta magát kvalifikálni a harmadik szakaszba. Charles Leclerc a 13., a négyszeres viágbajnok Sebastian Vettel pedig a 14.helyről kezdhette a vasárnapi futamot. A McLaren számára sem indult túl jól a verseny. A spanyol Carlos Sainz kipufogója eltörött a rajt előtt, idő hiányában már nem lehetett megjavítani, így a leendő-Ferrari pilóta nélkül, Lando Norrissal vágott neki az angol istálló a futamnak.
A rajtnál Hamilton nagyon simán jött el, meg tudta tartani az első helyet, közvetlenül mögötte sem történt változás. Bár a harmadik helyről induló Max Verstappen az első körben agresszíven támadni kezdte Bottast, végül nem történt előzés, majd a Mercedes párosa az élen folyamatosan növelni tudta az előnyét az első körökben. Bár a rajtrács második feléről induló Ferrari-versenyzőknek sikerült egy kissé előrébb verekedniük magukat a rajtnál, később fordult a kocka, és kezdtek visszacsúszni a mezőnyben. Charles Leclerc két kör alatt Lando Norrisszal és Danyiil Kvjattal szemben is veszített egy-egy pozíciót. A 7. körben Leclerc a 12., Vettel pedig a 13. helyen autózott.
A 11. körben „felkavarodott az álló víz”, amikor Antonio Giovinazzi és George Russell törte össze nagyon csúnyán az autóját 14-es kanyarban, de szerencsére mindkét versenyző gond nélkül ki tudott szállni az autójából. A két autón hatalmas károk keletkeztek, és nem meglepő módon a pálya is tele volt törmelékekkel. Emiatt be kellett küldeni a biztonsági autót, aminek következtében a mezőny nagy része kihajtott a bokszutcába friss gumikért. Csupán Pierre Gasly és Sergio Pérez maradt kinn, akik így a negyedik és az ötödik helyen találták magukat.
A biztonsági autó négy kört töltött a pályán, az újraindításkor azonban Hamilton meg tudta tartani az első helyet. Mögötte Bottas és Verstappen is megtartotta a pozícióját, Pérez viszont elkezdte támadni Gaslyt a negyedik helyért. A támadás nem tartott sokáig, és később éppen Pérez lett az előzések áldozata. Előbb Ricciardo, majd Albon ment el a Racing Point mellett.
A 21. körben Ricciardo már a negyedik helyen autózott, az előtte haladó Verstappen pedig próbált közel maradni Bottashoz. Pierre Gasly az Alpha Taurival sokáig tartotta magát az élmezőnyben, a 26. körben azonban ő is túlesett a kerékcserén, amivel visszacsúszott az utolsó előtti pozícióba. Ezután azonban megkezdte a felzárkózást, és a 32. körben már a 12. helyen haladt. Hamiltonnak az élen azonban ezen a versenyen sem volt túl sok oka az aggodalomra, zavartalanul autózhatott, és a 35. körre már több mint öt másodperc volt az előnye a második Bottashoz képest. A következő körökben mindkét Mercedes-versenyző bemutatott egy-egy látványosabb elfékezést, ami a jobb első gumijukat érintette, ezzel azonban nem veszítettek túl sok időt.
Hátrébb továbbra is Gasly szolgáltatta az izgalmakat, aki a 41. körben már a 9. helyen haladt. Hamiltonra azonban ez sem volt hatással, a hatszoros világbajnok végül az első helyen ért célba, amivel karrierje 89. győzelmét aratta. A dobogóra Bottas és Verstappen állhatott fel mellé. Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Alexander Albon, Lando Norris, Pierre Gasly, Lance Stroll és Sergio Pérez iratkoztak még fel a pontszerzők közé. A leggyorsabb körért járó plusz pont végül Ricciardóé lett. Győzelmével Hamilton 47 pontra növelte az előnyét a világbajnoki pontversenyben Verstappennel szemben.
A száguldó cirkusz egy hét múlva folytatódik, méghozzá az Olasz Nagydíjjal.
Fotó: Getty Images
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.