Speciális anyaggal óvják az utakat
A Szűrcsapó utcában dolgoztak tegnap délelőtt az útkarbantartó gépek. Az autósok átmenetileg félpályás útlezárás mellett közlekedhettek az érintett szakaszon.
Természetes, hogy az asztfaltréteg egy idő után repedezik. A beszivárgó víz megfagy, majd újra felenged, egyre csak tágítja a rést, és előbb-utóbb kialakul a kátyú. A folyamat hézagkiöntéssel gátolható: a repedéseket vágógéppel 1 centi szélesre és 2 centi mélyre bővítik, majd ún. modifikált bitumennel töltik fel.
Czibók Péter, az OAT Kft. ügyvezetője elmondta, ez a modifikált forró bitumen azt jelenti, hogy a bitument számukra kedvező módon úgy alakítják át, azt szeretnék elérni, hogy könnyen nyúljon és visszaalakuljon az eredeti méretére.
Ez a budapesti cég már húsz éve dolgozik Szombathely útjain, ám az utóbbi négy évben nem volt pénz hézagkitöltésre.
Horváth Soma alpolgármester kiemelte, hogy régóta csinálja ezt a város, de az utóbbi években szünet volt, 2017 óta nem volt. A takarékos gazdálkodásnak köszönhetően most 8 millió Ft értékben tudták ezt megrendelni. Öt helyszínen már végeztek a cég munkatársai, tegnap pedig a Derkovitson dolgoztak, ahol, ha ezt rendszeresen elvégezik, még tíz évig viszonylag jó állapotú úton autózhatnak a szombathelyiek.
A város a jelenlegi nehéz anyagi helyzetében is igyekszik elvégezni az út- és járdafenntartási munkákat, mondta el Horváth Soma. Idén 16 járda, a Thököly utcában két forgalmas buszöböl újult meg, és rendszeresen kátyúztak is. Elindult továbbá négy gyűjtőút - a Magyar, a Paragvári, a Nádasdy és a Dozmat utca - tervezésének előkészítése, jövőre ezeket is teljeskörűen rendbehozzák. Az útburkolatot megóvó hézagkitöltést 18 helyszínen végzik el, év végéig még a Körmendi út repedéseit is feltöltik.
Fotó: Bonyhádi Zoltán/szombathely.hu
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.