Újjáépítik a Szent István király utcai hidat, lezárásokra kell számítani
Visszafordíthatatlanul károsodott a Szent István király utcai Gyöngyös-híd szerkezete. A 2018 óta készülő éves hídvizsgálati jegyzőkönyvek mindegyike azonnali beavatkozást sürgetett, ám csak annyi történt, hogy bevezették a 20 tonnás súlykorlátozást. 2021 nyarán méretes lyuk keletkezett a híd közepén, az úttesten, ezt a SZOVA helyreállította, nem sokkal később pedig egy sávra szűkült a forgalom, az autók csak váltakozó irányban haladhatnak át. Kétoldalt a járda teherbíró képessége gyakorlatilag megszűnt, életveszélyes rajta az átkelés.
Hídfelújításra kapott a város 130 millió forint kormányzati támogatást, 2022-ben sikerült elérni, hogy a pénzt erre a hídra költhessék. Mivel a legolcsóbb árajánlat is két és félszer drágább volt (317,5 millió forint – a szerk.) a rendelkezésre álló összegnél, tavaly decemberben arról döntött a közgyűlés, hogy az önkormányzat 206,7 millió forintot tesz hozzá, hogy megkezdődhessen a munka. A sajtótájékoztatón dr. Nemény András polgármester idézte fel az előzményeket. Hozzátette: a lezárás kellemetlenséggel jár ugyan, de első a biztonság.
Ez a híd köti össze Szentkirályt Bogáttal, illetve a déli városrészt a belvárossal. A lezárás több ezer ember közlekedését nehezíti meg. Az autóknak április elsejétől kerülniük kell, de a gyalogosok, kerékpárosok átjárását megoldják.
- Egy ideiglenes gyalogoshidat épít a kivitelező, mielőtt nekilát elbontani a régi hidat. Ennek azért van jelentősége, mert a gyalogosok, kerékpárosok így át tudnak kelni a Gyöngyösön. Itt sok kisgyermekes család él, számukra is könnyebb lesz megközelíteni az óvodát, nem kell kerülniük. Üzletek is vannak a Gyöngyös mindkét oldalán, az ő ügyfélkörüknek is megkönnyítjük az életét – mondta el Tóth Kálmán, a déli városrész önkormányzati képviselője.
A költségvetésben tízmillió forintot különítettek el a forgalmirend-változás feltételeinek megteremtésére. Ebből részlegesen helyreállítják a Sándor László utcát, hogy alkalmas legyen a buszközlekedésre, a Határőr utcától pedig antigorit-burkolatú mentesítő utat jelöltek ki a korábbi mezőgazdasági út nyomvonalában a 86-os főút felé. A kereszteződésbe STOP táblát helyeztek ki, és csak jobbra lehet majd kikanyarodni az elkerülőre.
A lezárás 8 hónapja alatt a helyi járatos buszok is másképp közlekednek. Készült egy hétköznap csúcsideji és egy azon kívüli menetrend, foglalta össze Tóth Gergely, a Blaguss kirendeltségvezetője. Ideiglenes buszmegállókat alakítanak ki, és biztosítják az átszállást az utasoknak a Sport téren. A változásokról új menetrend-füzet készült, de a busztársaság honlapján és az applikációban is lehet tájékozódni a részletekről. Az átmeneti időszakra az utasok türelmét és megértését kéri a szolgáltató. Az új hídnak október 31-ig kell elkészülnie, de bíznak benne, hogy előbb is átadhatják.
A munkálatok 2023. április 1-jén kezdődnek, melyek érintik a helyijáratos buszközlekedést és menetrendet. A változások a csatolt dokumentumban érhetők olvashatók.
kzs
Fotó: Nagy Jácint
A projekt az Európai Unió társfinanszírozásával, az Európai Parlament kommunikáció területére vonatkozó támogatási programja keretében valósult meg. Előkészítésében az Európai Parlament nem vett részt, és semmilyen felelősséget vagy kötelezettséget nem vállal a projekt keretében nyilvánosságra hozott információkért és álláspontokért, amelyekért kizárólag a szerzők, a megkérdezett személyek, a program szerkesztői és terjesztői felelősek az alkalmazandó jognak megfelelően. Az Európai Parlament nem felel a projekt megvalósításából esetlegesen származó közvetlen vagy közvetett károkért sem.